Czystość: skąd przyszliśmy i dokąd zmierzamy W dniach 1 i 2 grudnia w Pekinie, odbyło się spotkanie mistrzów florystyki “International Floral Design Trend Forum” zorganizowane przez szkołę florystyczną Cohim. Motywem przewodnim tegorocznej edycji była “Czystość”. Występujący przed publicznością mistrzowie florystyczni, reprezentujący osiem różnych krajów, opowiadali o swoim spojrzeniu na...
Czystość: skąd przyszliśmy i dokąd zmierzamy
W dniach 1 i 2 grudnia w Pekinie, odbyło się spotkanie
mistrzów florystyki “International Floral Design Trend Forum”
zorganizowane przez szkołę florystyczną Cohim. Motywem przewodnim tegorocznej
edycji była “Czystość”. Występujący przed publicznością mistrzowie
florystyczni, reprezentujący osiem różnych krajów, opowiadali o swoim
spojrzeniu na temat czystości oraz poruszali
inne ciekawe kwestie dotyczące trendów branżowych. Mowa była między innymi o wzajemnym
oddziaływaniu i wymianie kulturowej między Wschodem i Zachodem oraz
zrównoważonym rozwoju.
Wschód spotyka się z Zachodem: Po drugiej stronie świata szukamy Ciebie
W pokazie otwierającym, amerykański projektant scenografii i trendseter Bill Schaffer podzielił się z publicznością swoimi pomysłami w temacie weselnym i eventowym. Przy okazji zauważył on, że o ile w Chinach rosnącym trendem jest mieszanie elementów tradycyjnych z nowoczesnymi i zachodnimi, o tyle w krajach zachodnich chętnie sięga się po motywy dalekowschodnie. Jedna z prac zaprezentowana przez estońską florystkę Yulię Medvedyevę została nazwana “Czerwona Ryba”. Źródłem inspiracji dla tego projektu był typowy chiński symbol: “Koi Fish”. Z kolei hiszpański florysta, Alex Segura Arana, stworzył bukiet ślubny z pawich piór. Publiczność skojarzyła to dawną tradycją z czasów chińskiej dynastii Tang, zgodnie z którą królewskie panny młode zakrywały twarz wachlarzem wykonanym właśnie z pawich piór.
Jeśli zrobimy listę najbardziej ekscytujących momentów, niewątpliwie jeden z nich zaistniał w drugim dniu, kiedy modelka z typową orientalną urodą wystąpiła ubrana w złotą zbroję o nazwie “Królowa”. Autorką projektu była Tina Liu, pochodząca z Pekinu i wychowana w tradycyjnej chińskiej kulturze. Podczas jednego z wywiadów powiedziała: “Ucząc się florystyki widziałem wiele wspaniałych prac czołowych zachodnich projektantów i wiele się od nich nauczyłem. Teraz moją misją jest łączenie zachodniego podejścia z chińską kulturą. “
Innym gościem szkoły Cohim był artysta i mentor instalacji botanicznych, Tom De Houwer. Tom pokazał sześć wspaniałych prac, które zachwyciły publiczność. Podzielił się również swoją życiową filozofią. Mówił o “niewykorzystanej przestrzeni, która jest tak samo ważna jak przestrzeń zagospodarowana”. Na pytanie o obecność w jego pracach elementów związanych z chińską filozofią, Tom odpowiedział: “chińska filozofia jest tak naprawdę filozofią uniwersalną. Może ona być spisana przez Chińczyków, ale zawarta w niej prawda jest uniwersalna”.
Wymiana międzykulturowa: gdy wszyscy się spotykają, dzieje się Magia
Gdybyś przyszedł na miejsce już pierwszego popołudnia, zobaczyłbyś ogromne dzieła sztuki o organicznych kształtach zawieszone w powietrzu i przypominające topniejący śnieg i lód. Obok tych dzieł sztuki, na drabinie, zastałbyś Kristin Voreland, znaną projektantkę specjalizującą się w artystycznych formach z papieru. Według Kristiny slowo „czystość” jest najlepszym przymiotnikiem opisującym jej prace: czysty kolor, czysta technika i czyste materiały. Łącząc kwiaty i papier Kristine stworzyła wyjątkowe wrażenie.
Design florystyczny nie zna granic, chyba że sam je sobie wyznaczysz. Gabor Nagy jest młodym węgierskim florystą, który zwyciężył na Eurofleurs 2017. Podczas swojego pokazu pokazał on śmiałą mieszankę materiałów. Do najciekawszych prac należała etola zaprezentowana na modelu. Połączenie delikatnych czarnych piór z agresywnym elementem jakim jest kolczasty cierń wywołało spore emocje wśród publiczności!
Jeśli jesteś prawdziwym miłośnikiem kwiatów, to musisz znać jeden z najbardziej znanych festiwali kwiatowych na świecie: „Floralien Ghent”. Jeden z organizatorów festiwalu, Pieter Toebaert, podzielił się z publicznością swoją wiedzą i opowiedział o pięciu najważniejszych elementach, które należy zapewnić by festiwal kwiatowy był udany. Są to: infrastruktura miasta, koncepcja marketingowa, media i reklama, edukacja odwiedzających oraz wsparcie partnerów.
Nadchodzące trendy to świadomość i odpowiedzialność
W końcowym przemówieniu Piet van Kampen podzielił się swoim przekonaniem, że zrównoważony rozwój oznacza nie tylko wykorzystanie zielonej energii czy degradowalnych opakowań. Polega on również na budowaniu trwałych relacji łączących konsumentów, pracowników i partnerów. Odnosi się to także do misji Floral Fundamentals, której celem jest dzielenie się praktycznymi informacjami o kwiatach, roślinach i nowych rozmaitych produktach wykorzystywanych we florystyce oraz pomoc w zrównoważonym rozwoju całej branży.
Zrównoważony rozwój stał się również interesującym tematem we florystycznym dizajnie. W dziale CHINA TIME chińska florystyka, Song, która zdobył trzecie miejsce na World Cup China Station, zaprezentowała sześć prac skoncentrowanych na dwóch tematach: Wschodu i ochrony środowiska. Jeden z nich, o nazwie DEAVOUR, miał przedstawiać relacje człowieka z oceanem. Jego podstawa o wirującym kształcie została zrobiona z plastikowych butelek, a kwiaty umieszczone powyżej sprawiały wrażenie jakby wessane zostały w wodny wir. Song podała nam swoją interpretację: “To jest jak relacja między człowiekiem a oceanem. Jeśli człowiek zanieczyszcza ocean tworzywami sztucznymi, pewnego dnia ocean wzburzy się i pochłonie człowieka.”
Z kolei Sherlovell Yu, chiński artysta z Cohim, zainspirował się chińskim malarstwem krajobrazu, które dąży do ukazania jedności człowiekiem z naturą. Yu stworzył ogromną konstrukcję o długości 10 metrów, która została wykonana wyłącznie przy użyciu materiałów przyjaznych dla środowiska. Bez plastiku, bez gąbki florystycznej!
Na forum wypowiedziała się również redaktor naczelna Fusion Flowers, Alison Bradley, która podzieliła się swoim zdaniem na temat trendów, widzianych z perspektywy specjalisty od mediów. Alison zachęcała florystów, żeby odważyli się być odmiennymi. Jak powiedział Bill Schaffer otwierając show: “Młode pokolenie chce dziś być inne. Młodzi nie śledzą rzeczy w mediów społecznościowych, nie kopiują ich. Chcą być wyjątkowi, a to daje twórcom dużą swobodę. Żyjemy w czasach bardzo sprzyjających florystycznym dizajnerom”
ForumKwiatowe.pl miało przyjemność być jednym z patronów medialnych imprezy.
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.