Firma Chrysal jest główną siłą napędową w branży kwiatowej i roślinnej oraz światowym liderem w produkcji odżywek do kwiatów ciętych. Niezależnie od tego, czy uprawiasz, transportujesz, sprzedajesz, czy po prostu kupujesz kwiaty do domu – ciesz się ich pięknem jak najdłużej. Chrysal oferuje produkty, które sprawiają, że kwiaty są...
Firma Chrysal jest główną siłą napędową w branży kwiatowej i roślinnej oraz światowym liderem w produkcji odżywek do kwiatów ciętych. Niezależnie od tego, czy uprawiasz, transportujesz, sprzedajesz, czy po prostu kupujesz kwiaty do domu – ciesz się ich pięknem jak najdłużej. Chrysal oferuje produkty, które sprawiają, że kwiaty są dłużej świeże. Dzięki ponad 85-letniemu doświadczeniu i innowacyjnemu podejściu do produktów, zaangażowaniu w wysoką jakość produkcji i ciągłemu poszukiwaniu nowych rozwiązań, firma stara się sprostać potrzebom klientów.
Vincent van Tol, menadżer ds. sprzedaży w firmie Chrysal podzielił się z nami ciekawymi informacjami dotyczącymi zachowań i preferencji klientów kwiaciarń oraz zdradził nam plany firmy na najbliższą przyszłość.
Janusz Błaszczyk: Na początku mojej drogi z kwiatami, czyli już ponad 30 lat temu po raz pierwszy zetknąłem się z marką Chrysal. Zaczynała być już wtedy w Polsce marką rozpoznawalną. Czy możesz opisać jak wyglądała historia i rozwój marki przez kolejne lata do teraz?
Vincent van Tol: Produkty Chrysal zostały wprowadzone na rynek polski w latach 90-tych, kiedy to Pokon & Chrysal rozpoczął współpracę z dystrybutorem firmą Victus. Wtedy środki do kwiatów ciętych były produktami zupełnie nowymi w Polsce, podczas kiedy w Holandii znane były i powszechnie stosowane od lat 50-tych. Wprowadzanie na rynek zupełnie nowych produktów nie było łatwe, gdyż wiedza na ich temat była znikoma. Poprzez spotkania z kwiaciarniami, konferencje organizowane dla producentów udało się nam zbudować sieć lojalnych wobec marki odbiorców. Nadal pracujemy na pogłębieniem wiedzy na temat trwałości kwiatów wśród producentów i firm, które kwiaty sprzedają. Współpracujemy ze szkołami florystycznymi, służymy radą i pomocą w organizacji warsztatów i pokazów florystycznych. Pełen asortyment produktów Chrysal dostępny jest nie tylko na giełdach, ale i w naszym sklepie internetowym – www.chrysalsklep.pl Przesyłki realizowane są bardzo sprawnie w ciągu 24h, a klienci mają ciągły dostęp do pełnej oferty. Sklep internetowy to bardzo wygodna forma sprzedaży, szczególnie dla kwiaciarni i producentów, którzy nie często bywają na giełdach kwiatowych.
Janusz Błaszczyk: Rozmawiając z florystami słyszę, że trwałość kwiatów to najlepsza rekomendacja oferowanego przez nich produktu. Wiem, że wasza marka zleciła zakrojone na dużą skale badania w UE przez instytut badań rynkowych Q & A Research. Opowiedz nam proszę o wynikach tych badań.
Vincent van Tol: Badaniem było objętych 8 tys. konsumentów w 10 krajach europejskich. Konsumenci byli pytani o to jak dbają o kwiaty cięte: czy podcinają łodygi, czy używają odżywek, jak często kupują kwiaty cięte i z jakiej okazji. Pytano również jakie czynniki są ważne w przypadku zakupu kwiatów – ich cena, świeżość, dostępny asortyment, gwarancja jakości.
Co jest najważniejsze dla polskich konsumentów? – najważniejsze są wysoka jakość i świeżość kwiatów. Kupujący kwiaty cięte oczekują trwałości kwiatów sięgającej 9 dni! A ilu konsumentów stosuje odżywki w domowym wazonie? – 54% deklaruje, że stosuje odżywki przynajmniej od czasu do czasu, a 46% nie stosuje, ponieważ nie zdaje sobie sprawy z efektów jakie daje odżywka. W efekcie tylko 77% konsumentów jest zadowolona z jakości kwiatów jakie kupuje. Rozwiązaniem jest edukacja klientów. Jeśli tylko lepiej poinformujemy ich jak zatroszczyć się o kwiaty w domu, wtedy zadowolonych klientów będzie nawet 91% – jak wynika z badań – dobrze poinformowany klient to klient zadowolony z zakupionych kwiatów, a to oznacza wyższą ich sprzedaż.
Janusz Błaszczyk: W dzisiejszym globalnym świecie dostęp do informacji i do różnych produktów – marek, jest bardzo łatwy. Na rynku są różne produkty do przedłużania żywotności kwiatów ich kondycjonowania czy pomagające w utrzymaniu czystości naczyń do kwiatów. Co wyróżnia produkty Chrysal i dlaczego właśnie po nie warto sięgnąć?
Vincent van Tol: Chrysal to marka z wieloletnim doświadczeniem – międzynarodowy lider rynku środków do kondycjonowania. Oferujemy nie tylko szeroką gamę produktów dla producentów i kwiaciarni, ale również wsparcie techniczne. Jakość kwiatów i jak najdłuższa trwałość są kluczowe dla biznesu florystycznego. Nasi konsultanci organizują audyty i radzą jak rozwiązywać problemy związane z produkcją kwiatów. Współpracujemy z największymi producentami, którym zależy na wysokiej jakość produkowanych przez nich kwiatów.
Janusz Błaszczyk: Na rynku właśnie miały premierę dwa nowe produkty waszej marki: “Chrysal Better Bloom” i “Chrysal Supreme”. Co to są za produkty i do kogo są adresowane?
Vincent van Tol: Już wkrótce pojawi się Chrysal Better Bloom – w polskiej wersji – Chrysal Energia dla kwiatów – to wersja Premium odżywki rekomendowana na rynek tradycyjny – dla klientów kwiaciarni, oraz Chrysal Supreme – pod polską nazwą – Chrysal Ekstra Świeżość – dzięki tej odżywce uzyskujemy do 60% dłuższą trwałość kwiatów.
Mamy jeszcze jedną zupełnie nową propozycję – saszetka Chrysal LOVE – różowa, bardzo atrakcyjna wersja saszetki 1 L – idealna nie tylko do walentynkowego bukietu. Floryści pokochają tę wersję odżywek!
Janusz Błaszczyk: Na koniec chciałbym zadać Ci jeszcze pytanie dotyczące polskiego rynku. Jakie działania marka Chrysal planuje zrobić w najbliższym czasie – jeżeli to oczywiście nie tajemnica, aby wasze produkty do kwiatów znowu znalazły się w każdej kwiaciarni w tym kraju?
Vincent van Tol: W tym roku pojawi się polska wersja strony www.chrysal.com – to strona nie tylko informująca o produktach, ale również pełna inspiracji i nowinek z branży florystycznej. Chrysal-owy kanał na Youtube to wiele filmów instruktażowych oraz pokazujących rozwój kwiatów kondycjonowanych w porównaniu z kwiatami w wodzie – takie filmy to idealna forma przekazu, w prosty sposób pokazująca wpływ środków na trwałość kwiatów. Już dziś zapraszamy do korzystania z nowych źródeł informacji o produktach Chrysal. Jesteśmy otwarci na współpracę i chętnie odpowiadamy na wszelkie pytania. Przygotowujemy właśnie świeżą wersję broszury – 70 pytań i odpowiedzi. Floryści znajdą tam szereg rozwiązań dla problemów, które pojawiają się w codziennej pracy z kwiatami.
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.