Przyjazna atmosfera, kameralna przestrzeń i moc florystycznych inspiracji. W ten sposób – w dużym uproszczeniu – można opisać nowy rodzaj spotkania florystycznego, którego autorem jest Maciek Krzus.W ubiegłym roku odbyło się pierwsze tego rodzaju spotkanie. Był to pokaz w wersji „mini”, czyli dla małej grupy uczestników. Pomysł ten wyróżnia...
Przyjazna atmosfera, kameralna przestrzeń i moc florystycznych inspiracji. W ten sposób – w dużym uproszczeniu – można opisać nowy rodzaj spotkania florystycznego, którego autorem jest Maciek Krzus.W ubiegłym roku odbyło się pierwsze tego rodzaju spotkanie. Był to pokaz w wersji „mini”, czyli dla małej grupy uczestników. Pomysł ten wyróżnia się na tle wydarzeń, do których jesteśmy przyzwyczajeni, dlatego postanowiliśmy dowiedzieć się więcej na ten temat. Zapraszamy do przeczytania wywiadu, w którym Maciek opowiedział nam o swojej nowej koncepcji.
Forum Kwiatowe: Maćku, znamy Cię z największych pokazów florystycznych, konkursów, prowadzisz własną szkołę florystyczną i prężnie działającą pracownię. Co Cię skłoniło do organizacji pokazu w nowej, kameralnej wersji?
Maciej Krzus: Dobry florysta uczy się i rozwija przez całe życie, a w tym rozwoju pomaga mu udział w warsztatach i pokazach. To dzięki nim poznajemy nowe techniki, poszerzamy wiedzę o komponowaniu aranżacji i zwiększamy swoją kreatywność. Na warsztatach można przećwiczyć nowe umiejętności pod okiem nauczyciela, natomiast pokazy pozwalają podejrzeć jak pracują mistrzowie florystyki i posłuchać ich komentarzy. Obie te formy są potrzebne i każda z nich ma wiele zalet, ale też mają one swoje wady. Warsztaty są czasochłonne, mają swoją cenę, a ilość wykonanych prac jest ograniczona. Z kolei pokazy są często imprezami masowymi, na których kontakt z prowadzącym jest jednostronny – można go tylko posłuchać, ale zapomnijmy o jakiejkolwiek rozmowie i zadawaniu pytań. Pomyślałem, że zrobienie pokazu dla małej grupy florystów pozwoli mi pokazać o wiele więcej prac niż na warsztatach, ale nie stracę przy tym bezpośredniego kontaktu z uczestnikami.
Forum Kwiatowe: Twój nowatorski pomysł to połączenie najlepszych cech warsztatów jak i pokazów. Na czym dokładnie on polega?
Maciej Krzus: Jest to pokaz florystyczny, w którym bierze udział jedynie wąska grupa widzów – florystów. Dzięki takiej formule każdy uczestnik otrzymuje zdecydowanie więcej niż podczas pokazu organizowanego dla wielu osób. Kameralna atmosfera sprawia, że można czuć się bardziej komfortowo i swobodnie. Kontakt między prowadzącym a uczestnikami jest zdecydowanie łatwiejszy: można zadać dowolne pytanie, poprosić o rozwinięcie omawianego tematu, a nawet podyskutować. Mniejsza grupa stwarza warunki do prowadzenia ciekawych rozmów, które mogą być kontynuowane w trakcie przerw. Każdy też może z bliska obserwować jak pracuję i jak wyglądają kompozycje, które tworzę. Tutaj wszyscy mają miejsca pod samą sceną!
Forum Kwiatowe: Bliski kontakt sprawia, że uczestnicy mają zapewnione warunki jak na warsztatach, z tą różnicą że samodzielnie nie wykonują aranżacji. Nie sądzisz, że brak możliwości osobistej pracy z kwiatami może się wydawać mniej atrakcyjny?
Maciej Krzus: Należy pamiętać, że przekłada się to na inne korzyści. Przede wszystkim jest więcej czasu, dzięki czemu można wykonać zdecydowanie więcej kompozycji, pokazać więcej technik i pomysłów, które przecież każdy samodzielnie przećwiczy po powrocie do własnej kwiaciarni lub pracowni florystycznej. Każdy uczestnik otrzymuje film, na którym wszystko zostało zarejestrowane. Cena udziału jest zdecydowanie niższa niż w przypadku warsztatów, a dostęp do wiedzy ten sam. Z takiej formy spotkania można wynieść na prawdę wiele: wiedzy, pomysłów i świeżej energii, którą można wykorzystać dla swoich własnych, nowych projektów.
Forum Kwiatowe: Świeża energia i kreatywność – w zawodzie florysty są na wagę złota. Czy w trakcie takiego spotkania uczestnicy również dzielą się ze sobą informacjami i pomysłami? Mamy na myśli taki florystyczny networking…
Maciej Krzus: Pomysł na mini-pokaz ma tę zaletę, że atmosfera jest mniej formalna, można poznać innych florystów i powymieniać się doświadczeniami. Nawiązanie takich kontaktów jest możliwe właśnie dzięki niewielkiej grupie osób. Uczestnicy mogą porozmawiać przy pysznym posiłku i lampce prosecco, naładować baterie, zrelaksować się i wrócić do siebie z głowami pełnymi nowych pomysłów. Nauka zawsze przychodzi łatwiej w dobrej atmosferze
Forum Kwiatowe: Wiemy, że planujesz kolejne tego rodzaju spotkanie. Jaką tematykę wybrałeś?
Maciej Krzus: Będzie to pokaz jesiennych inspiracji, który odbędzie się w niedzielę, 26. września.
Forum Kwiatowe: Jak można się zapisać?
Maciej Krzus: Wszystkich chętnych serdecznie zapraszam do kontaktu. Można napisać na adres: maciejkrzuskwiaty@gmail.com lub zadzwonić pod numer 785 639 457. Oczywiście ilość miejsc jest ograniczona 🙂
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.