W dniach 4-6 listopada odbyły się w Poznaniu Targi GARDENIA, które udowodniły, że wiara w potęgę spotkań przetrwa najbardziej dotkliwe kryzysy. Targi GARDENIA zostały przygotowane z myślą o nawiązaniu, utrzymaniu i intensyfikacji relacji wśród przedstawicieli branży ogrodniczej, szczególnie po tak długim czasie. GARDENIA już piętnasty raz stała się miejscem...
W dniach 4-6 listopada odbyły się w Poznaniu Targi GARDENIA, które udowodniły, że wiara w potęgę spotkań przetrwa najbardziej dotkliwe kryzysy.
Targi GARDENIA zostały przygotowane z myślą o nawiązaniu, utrzymaniu i intensyfikacji relacji wśród przedstawicieli branży ogrodniczej, szczególnie po tak długim czasie. GARDENIA już piętnasty raz stała się miejscem spotkań dla pasjonatów, którzy w pozytywnej, inspirującej atmosferze przygotowali się do nowego sezonu ogrodniczego, poznawali nowości i wysłuchali ekspertów z interesujących ich dziedzin.
Sezon 2022 uznajemy za otwarty
– Jesień to idealny czas na zaplanowanie wiosny i kolejnego sezonu – wystawcy Gardenii zaprezentowali długo wyczekiwane nowości roślinne, sprzętowe oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne, co umożliwiło nawiązanie nowych kontraktów i podjęcie istotnych decyzji biznesowych na kolejne miesiące. – podkreśla Paulina Maniecka, dyrektor projektu. W czasie trwania ekspozycji zobaczyć mogliśmy ponad 100 nowości, a 13 produktów nagrodzonych zostało Złotym Medalem Grupy MTP, prestiżową statuetką przyznawaną najbardziej innowacyjnym produktom branży. Jak co roku, tak i tym razem na GARDENII nie zabrakło czołowych producentów i topowych decydentów w sektorze ogrodniczym. – Tegoroczna edycja skupiła się najbardziej na łączeniu profesjonalistów branży ogrodniczej. Grupa ta dopisała w znakomitej liczbie i stanowiła zdecydowaną większość wśród 10 014 uczestników. Nie ukrywamy, że jest to dla nas, jako organizatorów, niezwykle satysfakcjonujące, gdyż stanowi realizację najważniejszego celu spotkań targowych: relacji biznesowych – tłumaczy Paulina Maniecka.
Branża chłonna ogrodniczej wiedzy
GARDENIA to mocny i obowiązkowy punkt w kalendarzu branży ogrodniczej. Targi w Poznaniu wróżą wiosnę, wyznaczają trendy oraz łączą pasjonatów zieleni z Polski i Europy. W tym roku GARDENIĘ odwiedzili przedstawiciele branży m.in. z Ukrainy, Rosji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Rumunii czy Estonii. Targi odwiedzili również managerowie i kierownicy wyższego szczebla z sieci takich jak Bricomarche, Leroy Merlin, Obi, Castorama czy PSB Mrówka.
Targi GARDENIA kolejny raz stały się przestrzenią wymiany wiedzy i doświadczeń, miejscem czerpania inspiracji i zdobywania nowych, praktycznych umiejętności. Wszystko dzięki cyklowi bardzo interesujących konferencji, warsztatów i szkoleń, które urozmaiciły proces zwiedzania ekspozycji targowej. Pierwszego dnia Targów miała miejsce XV edycja konwentu „Miejska Sztuka Ogrodowa”. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania było hasło: „Odbetonować miasta”. Konferencja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem z uwagi na bogaty program prelekcji, w tym wystąpienia aktywistów miejskich, architektów i zarządców przestrzeni publicznej takich jak: Paweł Mrozek, Natalia Madajczyk, prof. zw. dr hab. Tadeusz Baranowski, Joanna Rayss, Wojciech Januszczyk oraz grono ekspertów ze Stowarzyszenia Polskich Architektów Krajobrazu.
Frekwencja dopisała również podczas dwudniowej, II edycji Areny Krajobrazu, która dostarczyła nie tylko wiedzy z dziedziny planowania zieleni, ale i mnóstwa praktycznych wskazówek dotyczących cięcia i pielęgnacji najpopularniejszych krzewów i drzew. Wśród prelegentów znaleźli się zarówno zagraniczni architekci: Taina Suonio, Anca Panait, Bernd Franzen czy Hexian Jin, jak i polscy eksperci: Marta Góra, Zuzanna Bartman, Artur i Alicja Maj (Szkółka traw Daglezja), Joanna Rayss, Hanna Michalak oraz studenci Politechniki Poznańskiej w ramach projektu Spring Corner. Pokazy cięcia i pielęgnacji przeprowadził wieloletni ekspert-praktyk Jan Maruniewicz oraz przedstawicielki ze szkółki róż Rosarium. To były niezwykle inspirujące i wypełnione merytoryczną treścią dni!
W opozycji do betonozy: zieleń, kwiaty i plany na wiosnę
Tegoroczna Gardenia, w wyjątkowym listopadowym terminie, stanęła w zielonej opozycji do kapryśnej pogody i miejskiej betonozy. Z szarzyzną rozprawiliśmy się zarówno merytorycznie w czasie wspomnianych konferencji, a także w czasie licznych prelekcji i warsztatów na stoiskach wystawców, w tym Federacji Arborystów Polskich, Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Twórców Ogrodów oraz Wydziału Rolnictwa, Ogrodnictwa i Bioinżynierii Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. – Jako propagatorzy eko-trendów polecamy Państwu śledzić prezentowane w czasie Gardenii rozwiązania wspierające racjonalne zużycie wody w ogrodzie, rozwijanie bioróżnorodności, stosowanie ekologicznych środków ochrony roślin, ogrodnictwa pojemnikowego, rezygnacji ze sztucznych materiałów oraz nowoczesnych narzędzi, urządzeń i maszyn ogrodowych. – rekomenduje Paulina Maniecka.
Na Targach Gardenia gościliśmy także florystów, w tym największych mistrzów florystyki w Polsce, którzy w trakcie pokazów i warsztatów zaprezentowali swoje niezwykłe umiejętności przed szerokim gronem zainteresowanych odbiorców. Mistrzowie, w tym doskonali w swojej sztuce: Ewa Bugaj, Maciej Krzus, Piotr Marzec, Katarzyna Greta Szymkowiak, Zygmunt Sieradzan, Tomasz Max Kuczyński, Edyta Zając-Chruściel, Piotr Sekunda, Monika Bębenek oraz Iza Tkaczyk z Grupą Mistrzowską, wykonali dziesiątki kompozycji, które prezentowały najwyższy poziom kwiatowej wirtuozerii. Prace mistrzów wyeksponowane były w specjalnie zaaranżowanej strefie wystawowej, budząc zainteresowanie i podziw zwiedzających. Istotnym zagadnieniem poruszonym w kontekście florystyki jest trend ekologicznych akcesoriów i środków przedłużających trwałość roślin ciętych, a także bardzo naturalny rodowód i wygląd kompozycji. Autorzy zaznaczali ekologiczne pochodzenie wykorzystanego materiału, w tym kreatywne zastosowanie np. suszu roślinnego, naturalnych materiałów jak bawełniane sznury, drewno i metal czy ekologiczna gąbka florystyczna. Miło nam było, jako organizatorom, dostrzegać w przebiegu pokazów i estetyce kompozycji także nawiązania do stulecia Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz do motywu przewodniego tej edycji: wody.
Jubileuszem wieńczymy niełatwy, ale i motywujący rok
Gardenia 2021 była dla Międzynarodowych Targów Poznańskich podwójnie niezwykła, gdyż mogliśmy wspólnie – i jak pięknie – wieńczyć jubileuszowy rok! XV edycja Gardenii zbiegła się bowiem ze stuleciem MTP. Gardenia stała się tym samym jedynym wydarzeniem w branży ogrodniczej, które odbyło się bez rocznikowej przerwy, z czego jesteśmy niezwykle dumni. – Dziękujemy Państwu za tworzenie wspólnie z nami przestrzeni dla relacji – tych biznesowych, tych międzyludzkich. Jesteśmy wdzięczni wystawcom, zwiedzającym, mediom, a także związkom i stowarzyszeniom za współpracę przy organizacji i promocji Targów GARDENIA – podkreśla Paulina Maniecka. – Bycie gospodarzem dla tak znakomitej grupy było dla nas zaszczytem. Oby pobyt na Targach GARDENIA przełożył się na wiele nowych kontraktów na najbliższe lata! – podsumowuje.
Wszystkim razem i każdemu z osobna serdecznie dziękujemy za fantastyczną edycję GARDENII!
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.