Wielu przedsiębiorców działających w branży florystycznej prowadzi swoje działania trochę na oślep. Brakuje im na rynku rzetelnych badań, które pomogły by określić chociażby ryzyko, byłyby pomocne w działaniach sprzedażowych czy dawało wytyczne co do kierunku w jakim powinna pójść dana marka adresująca produkt do branży. Tym bardziej cieszy nas badanie marki jakie przeprowadzili studenci, ramach przedmiotu Zarządzanie wizerunkiem i marką Wydziału Ekonomii i Zarządzania o specjalności ekonomia menedżerska pod okiem dr inż. Piotra Bębenka.
Było to drugie ogólnopolskie badanie Marki produktów firmy VICTORIA. Jak wiemy, każde kolejne badanie tego samego zagadnienia daje materiał porównawczy, a tym samym zarówno studenci jak i sam przedsiębiorca mieli możliwość analizy porównawczej danych. Samo badanie rozpoczęło się wizytą Pana Grzegorza Woźniaka (właściciela firmy Victoria – dop. redakcji) na Politechnice Opolskiej, dzięki czemu studenci mieli możliwość poznania firmy oraz produktów które badali.
Pan Grzegorz Woźniak na Politechnice Opolskiej
Badanie dało dużo ciekawych informacji na temat samej marki Victoria, ale także całego rynku kwiatowego. Możemy się z niego dowiedzieć min. jak często floryści używają gąbki florystycznej, gdzie najczęściej dokonują zakupów, czy ma dla nich znaczenie marka produktu który kupują, jak pozyskują informacje o produktach branżowych czy wreszcie jak oceniają jakość produktów marki Victoria.
Całe badanie zostało zrobione na grupie 3200 osób związanych z branżą florystyczną. Badanie było całkowicie anonimowe i tak skonstruowane, aby uczestniczący w nim respondenci mogli odpowiadać szczerze, a także sama treść pytań zachęcała do przemyśleń na temat problematyki badania. Szczegóły tego badania znajdziecie tutaj: https://wu.po.opole.pl/studenci-nasiakaja-wiedza-praktyczna-gabka-w-sluzbie-nauki/
Każde badanie rynku dostarcza także nam całego mnóstwa informacji. Warto więc szukać i sięgać do istniejących opracowań dotyczących branży kwiatowej. Mamy nadzieję, że pozyskane w ten sposób informacje zostaną z korzyścią wykorzystane w celu jeszcze lepszego zaspokajania potrzeb rynku i oczekiwań działających na nim kwiatowych przedsiębiorców.