Jakie trendy będą obowiązywać we florystyce w 2022 roku? Eksperci z Flower Council of Holland już przedstawili swoje propozycje i ujawnili, jakie kwiaty, rośliny doniczkowe i ogrodowe będziemy wykorzystywać w przyszłym roku. Według prognoz dominować mają cztery style, które opracowano na podstawie aktualnego ducha czasu. Jaki jest duch obecnego...
Jakie trendy będą obowiązywać we florystyce w 2022 roku? Eksperci z Flower Council of Holland już przedstawili swoje propozycje i ujawnili, jakie kwiaty, rośliny doniczkowe i ogrodowe będziemy wykorzystywać w przyszłym roku. Według prognoz dominować mają cztery style, które opracowano na podstawie aktualnego ducha czasu.
Jaki jest duch obecnego czasu? Jakie tendencje, nastroje i myśli dominują wśród ludzi? Przede wszystkim wpływa na nas pandemia. Sprawiła ona, że musieliśmy się dostosować do szybko następujących i nieprzewidywalnych zmian. Każdy człowiek zareagował na tę nową sytuację na swój sposób: dla jednych jest to bodziec do pozytywnych zmian, ale dla innych jest to jedynie źródło strachu i stresu. Sytuacji nie poprawia fakt, iż żyjemy w bańkach informacyjnych, które pogłębiają polaryzację w społeczeństwach. W tym duchu czasu szczególnie ważna jest elastyczność i ciągłe dostosowywanie się do zmieniającej się rzeczywistości. Uwarunkowania te zostały przełożone na cztery trendy stylistyczne, które można zastosować w praktyce. Prognozy dotyczące trendów mogą być pomocne w planowaniu nowych projektów dekoratorsko-florystycznychi na pewno warto zwrócić na nie uwagę.
Nowy początek – Fresh start
Po pandemii będziemy mieć szansę by rozpocząć wszystko od nowa. Dostaniemy nową szansę, dlatego zrównoważony rozwój, rozwiązania dla klimatu, produkty biodegradowalne znajdują się w samym sercu tego trendu. Kształty są proste i smukłe, a wzory opierają się na naturalnych strukturach, takich jak np. marmur, drewno, kamień. Materiały są pochodzenia biologicznego, podlegają recyklingowi. Podstawą palety kolorów w tym trendzie jest biel w połączeniu z naturalnymi barwami. Kolory akcentujące – takie jak odcienie zieleni, błękitu i czerwieni – stosowane są z umiarem i służą wzmocnieniu świeżego wyglądu bieli.
W przestrzeni zewnętrznej obowiązywać będą białe akcesoria, białe rośliny kwitnące oraz materiały pochodzenia biologicznego, które stawiają planetę na pierwszym miejscu. We wnętrzach trend ten objawia się głównie w postaci roślin oczyszczających powietrze. Nasz dom ma teraz wiele funkcji, takich jak praca, nauka, ćwiczenia, relaks i przyjmowanie gości, a więc wnętrze musi być łatwe do przekształcenia. Ścianki działowe czy wielofunkcyjne ściany są idealnym rozwiązaniem. W tym trendzie wykonane są z naturalnych materiałów, w które można wkomponować kwiaty i rośliny.
Bright and Breezy – Jasny i przewiewny
W dzisiejszym społeczeństwie zachodzi coraz większa potrzeba bycia słyszanym i dostrzeganym. Ilość sprzecznych i często fałszywych informacji jaką jesteśmy codziennie atakowani przytłacza nas. Pragniemy doświadczać równości, inkluzywności, wspólnoty, altruistycznych zachowań. Po stresującym okresie pandemii szukamy liderów, którzy połączą nas i usuną nasze zmartwienia, abyśmy mogli znów cieszyć się życiem bez strachu. Trend Bright and Breezy jest odpowiedzią na te nastroje.
Paleta barw w tym trendzie jest wesoła, mocna i pastelowa. Obok odcieni różu, niebieskiego, jasnej zieleni i pomarańczu spotkamy też mocne i żywe akcenty kolorystyczne. Przestrzeń na zewnątrz jest także kolorowa. W ogrodzie trend ten polega na tworzeniu wakacyjnego nastroju. Ogród może być trochę dziki, ważne jest to by cieszyć się zielenią i relaksować wśród kwiatów.
Podobny nastrój towarzyszy nam we wnętrzach, które również są wesołe i kolorowe. Spotkamy w nich nieskomplikowane wzory w kratkę, paski lub zdjęcia owoców, które wzmacniają rozrywkowy nastrój. Kwiaty i kwitnące rośliny są również ważnym elementem trendu Bright and Breezy, ponieważ wnoszą do wnętrza nutkę pozytywnej energii.
Traditional Sentiment – Tradycyjny sentyment
Nie wszyscy pragną zmian. Bardziej konserwatywni ludzie szukają bezpieczeństwa w tradycyjnych zachowaniach. Nie ufają nowościom i często towarzyszy im poczucie, że są pomijani. Trend Traditional Sentiment ma przywrócić im wiarę w to, że to co jest dobrze znane, lokalne i tradycyjne ma również swoje miejsce w tym zmieniającym się świecie.
Wnętrza wpisujące się w ten trend są ciepłe, bogate w kolory, nostalgiczne z domieszką stylu vintage. Hitem tego trendu są rośliny kwitnące w stylu retro, podobnie jak kolekcje roślin różnych odmian w ramach jednego gatunku. W ogrodzie znajdziemy schronienie z roślinami, krzewami i drzewami oraz przytulne miejsca do siedzenia. Róże tradycyjne i romantyczne, zwłaszcza róże pnące, harmonijnie łączą się z nisko rosnącymi drzewami owocowymi.
Paleta kolorów tego trendu składa się z delikatnych, wyblakłych pastelowych odcieni cielistego, liliowego i różu oraz z ciemnych kolorów, takich jak bordo, ochra i oliwkowa zieleń. Kształty i wzory są tradycyjne, ale unowocześniane, wygładzone lub powiększone. Materiały to ceramika, kolorowe szkło cięte, aksamit, wełna, trzcina, ciemne drewno, kamień naturalny i marmur.
Wellness Bubble – Bańka szczęścia
Dobre samopoczucie to hasło przewodnie tego trendu. Najważniejsza jest radość życia, kreatywność i dobry nastrój. Chętnie inwestujemy energię w nasze zdrowie psychiczne, a pomagają nam w tym różnego rodzaju rozrywki. Żyjemy w bajecznym świecie, a na życie patrzymy przez różowe okulary.
We wnętrzach trend ten wprowadza miękkie barwy, przezroczyste materiały i okrągłe kształty. Malowane liście, pióropusze, trawy i suszone kwiaty łączone są ze świeżymi kwiatami ciętymi. Wszystko to pozwala nam się lepiej zrelaksować. Podobnie na zewnątrz – przestrzeń ma nam zapewnić ucieczkę od stresu i codziennych zmartwień. Balia ogrodowa i kąpiel pośród egzotycznych kwiatów i roślin, fotele i leżaki – wszystkie te elementy nam w tym pomogą. Mamy się czuć jak w luksusowym spa.
Motywem przewodnim trendu są okrągłe kształty i wzory przypominające plamy wody i rozpryski. Wzory tropikalne i rozmyte, ale w żywych kolorach. Dominujące materiały to: szkło kolorowe, ceramika o wysokim połysku, materiały odblaskowe, tkaniny przezroczyste, folia półprzezroczysta oraz papier, szkło lub plastik. Miejscami pojawia sią perforowany malowany metal, sztuczna skóra i pleciony, przezroczysty plastik .
Paleta kolorów składa się z żywych pasteli i pastelowych neonowych odcieni. Przykładem są odcienie różu i żółci, połączone z pastelową lilą i zielenią. Kolory są często stosowane na powierzchniach przezroczystych lub półprzezroczystych, tworząc wodnisty efekt.
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.