Punktem wyjścia zorganizowanych w Berlinie tegorocznych Mistrzostw Niemiec we florystyce było zwrócenie uwagi na kwestie związane z realnym życiem a światem wirtualnym. W sieciach społecznościowych, nazywanych „przestrzenią lansu” wielu buduje piękny, nowy świat online, który często ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Są prace florystyczne w Internecie znakomite, ale nieraz...
Punktem wyjścia zorganizowanych w Berlinie tegorocznych Mistrzostw Niemiec we florystyce było zwrócenie uwagi na kwestie związane z realnym życiem a światem wirtualnym. W sieciach społecznościowych, nazywanych „przestrzenią lansu” wielu buduje piękny, nowy świat online, który często ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Są prace florystyczne w Internecie znakomite, ale nieraz to magia zdjęcia, które jest tak zrobione, aby ukryć wszelkie niedoskonałości. Często nie widzimy strony technicznej prac, zastanawiamy się, czy wszystkie łodygi w bukiecie okolicznościowym mają dostęp do wody, zadajemy sobie pytanie jaką trwałość ma kompozycja, jakie są prawdziwe proporcje i kolory.
Na szczęście kwiaty i kompozycje florystyczne są zawsze autentyczne – żaden kwiat ani kompozycja nie są takie same, szczególnie gdy mamy możliwość bezpośredniego kontaktu z nimi. Z takiego założenia wyszli organizatorzy mistrzostw, zapraszając dziesięciu znakomitych florystów do poszukiwań w swoich pracach autentyczności. Tłumnie przybyła publiczność miała okazję przez dwa dni przyjrzeć się realizacji pięciu zadań konkursowych. Należało wykonać dwa obiekty florystyczne zatytułowane „Cyfrowa iluzja spotyka rzeczywistość” oraz „Które hasztagi poruszają świat”. Każda z tych prac była ambitna, a wielkość konstrukcji i masa wykorzystanych kwiatów przyprawiała o zawrót głowy. Trzecim zadaniem była dekoracja stołu “Jedz razem – czatuj w trybie offline“. Tu także floryści nie oszczędzali roślin, zaprezentowali fantastyczne rozwiązania techniczne, różnorodne materiały i wyjątkowe gatunki roślin. Bukiet wiązany w ręku “Doskonale niedoskonały” był czwartym zadaniem. W tej kategorii pierwsze miejsce zajął bukiet po prostu idealny, bo oceniony na 100 punktów. Jest to maksymalna punktacja. W mojej karierze sędziego międzynarodowego nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją, ale ten wyjątkowy bukiet zasługiwał na same najwyższe noty i przejdzie do historii.
„Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona” – to słowa Alberta Einsteina, które były hasłem ostatniej pracy typu niespodzianka. Wszyscy zawodnicy otrzymali potężny plaster drewna z zamontowanymi prętami, różne kształtki z czarnej gąbki, ogromną ilość kwiatów, dodatków, materiałów technicznych i dekoracyjnych. Tu także powstała bezbłędna praca, absolutnie doskonała, bo oceniona na 100 punktów!
Spektakularna ceremonia wręczenia nagród odbyła się wieczorem w kinie CineStar w Sony Center, a gwiazdami na czerwonym dywanie byli uczestnicy zawodów. Nowym mistrzem florystycznym Niemiec został Michael Liebrich, drugie miejsce zajął Heiko Steudtner przegrywając zaledwie o 1,6 punktu na 500 możliwych, zaś trzecia była Franziska Strobl. Generalnie poziom imprezy był wysoki a zwiedzający zachwyceni. Konkursowi przyglądali się razem ze mną wspaniali słuchacze 8. edycji Studiów Podyplomowych Florystyka ZUT Szczecin, którzy egzamin na tytuł florysty będą zdawać już niedługo w grudniu. Ich opinie były bardzo pozytywne:
Z ogromnym podziwem patrzyłam na lekkość z jaką układali swoje kwiatowe cuda i na umiejętności jakie posiadają. Najwięcej emocji sprawiło mi typowanie zwycięzcy. To był sprawdzian też moich umiejętności. Uważam, że każdy przyszły florysta powinien mieć możliwość uczestniczenia w takim wydarzeniu.
Anna Tabaka
Największe wrażenie zrobiły na mnie same kwiaty, ich różnorodność gatunków i barw. Niektóre kwiaty wyglądały bardzo sielsko, niczym z ogródka babci, inne, te egzotyczne, zachwycały kolorem i strukturą. Prace uczestników, mimo ogromnej ilości kwiatów, wydawały się lekkie i zwiewne, tworzyły całość jakby powstały same z natury. Konkurs ten nauczył mnie dostrzegać materiały roślinne, które są praktycznie wszędzie, tylko trzeba mieć pomysł i umiejętność ich łączenia, by stanowiły razem piękny obraz, a to wcale nie jest takie proste do zrobienia.
Anna Słowińska
Wyjazd na mistrzostwa we florystyce był milo spędzonym czasem, także źródłem cennych pomysłów” .
Dalia Pukstyte
Te opinie potwierdzają, że bezpośredni kontakt ucznia z bardzo dobrymi kompozycjami i niebanalnymi roślinami zawsze uczy najwięcej.
P.S. Zachęcam do obejrzenia moich zdjęć z mistrzostw w galerii; bardzo cenny jest także oficjalny reportaż filmowy przygotowany przez organizatorów: ZOBACZ FILM
Profesor Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Założyciel i kierownik Podyplomowych Studiów Florystyka na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie, doktor z zakresu roślin ozdobnych, dyplomowany mistrz florystyki, międzynarodowy sędzia florystyki.
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.