Atrakcyjne promocje z pelargoniami pomagają zwiększyć sprzedaż! Jako sprzedawca dobrze wiesz, że zachęcanie klientów do kupowania kilku roślin zamiast jednej przekłada się na wzrost sprzedaży. Ale czy wiesz, że konkretny sposób ekspozycji i prezentacji kilku produktów jednocześnie ma wpływ na powodzenie promocji? Eksperci ds. marketingu z Pelargonium for Europe...
Atrakcyjne promocje z pelargoniami pomagają zwiększyć sprzedaż!
Jako sprzedawca dobrze wiesz, że zachęcanie klientów do kupowania kilku roślin zamiast jednej przekłada się na wzrost sprzedaży. Ale czy wiesz, że konkretny sposób ekspozycji i prezentacji kilku produktów jednocześnie ma wpływ na powodzenie promocji? Eksperci ds. marketingu z Pelargonium for Europe udzielają wskazówek jak odnaleźć się na rynku i wyróżniać się na tle konkurencji.
Darmowy produkt lepszy od rabatu
Wszyscy uwielbiają dostawać prezenty. Według badania opublikowanego w Journal of Business Research w 2020 roku oferty typu “KUPUJESZ JEDEN, DRUGI MASZ ZA DARMO” (BOGOF) przyciągają uwagę bardziej niż rabaty cenowe. Badanie wykazało, że klienci znacznie wolą promocje BOGOF od obniżek cen i wybierają je nawet wtedy, gdy ich wartość jest identyczna.
W praktyce oznacza to, że promocja “kup jedną pelargonię, a drugą otrzymasz gratis” jest postrzegana jako atrakcyjniejsza od promocji pod hasłem “kup dwie pelargonie a otrzymasz 50% zniżki”, nawet jeśli korzyść jest taka sama. Szykując promocje wykorzystaj tę wiedzę, oferując darmowe rośliny zamiast rabatów.
Możesz też przeprowadzić własne badanie i zaproponować dwa warianty w ramach tej samej akcji – jeden z rabatem, drugi z darmową rośliną – i sprawdzić, który będzie preferowany przez Twoich klientów. Możesz zastosować to rozwiązanie w innych obszarach działalności swojej firmy.
Efektowna ekspozycja
Zaplanuj i zbuduj ekspozycje sklepowe, w taki sposób, aby klienci mogli przekonać się jaki efekt można osiągnąć zestawiając ze sobą jednakowe rośliny. Wiele osób nie potrafi sobie wyobrazić jak będą wyglądały w ogrodzie połączone ze sobą te same odmiany, dlatego warto im to pokazać. Dobrym rozwiązaniem może być duży “basen” z pelargoniami w jednym kolorze na poziomie gruntu, który wraz z ustawioną obok informacją o promocji, będzie przyciągać uwagę. Wystarczy go wyeksponować, żeby przekonać się jak szybko będą lądować rośliny w koszykach Twoich klientów.
Jeśli nie masz zbyt wiele miejsca na dużą ekspozycję, nawet skrzynka parapetowa lub duża donica wypełniona białymi lub masą ognistych, pomarańczowych pelargonii uzmysłowi klientom, jak mogą prezentować się rośliny u nich w domu. Będzie to również dla nich zachęta do zakupu wykorzystanych osłonek, doniczek czy skrzynek.
Nieparzyste jest lepsze
Staraj się eksponować rośliny w liczbie nieparzystej. Kwiaciarnie i projektanci ogrodów od dawna znają zalety tej techniki, często dobierając po trzy, pięć czy siedem sztuk. Dzieje się tak dlatego, że liczby nieparzyste wzbudzają zainteresowanie i sprawiają, że wzrok jest rozproszony i skupia uwagę na dłużej.
Dla kontrastu, liczby parzyste tworzą symetrię, która uspokaja i zatrzymuje wzrok. Niezależnie od liczby roślin, którą chcesz zachęcić klientów do zakupu (np. kup dwie, jedną dostaniesz gratis), upewnij się, że na wystawie znajduje się odpowiednia liczba roślin, aby klienci mogli się przekonać, jak dobrze ze sobą współgrają.
Kolejną pomocną wskazówką jest łączenie różnych odmian tej samej rośliny o kontrastujących wysokościach, kształtach, fakturach, liściach itp. Pelargonie są dostępne w wielu pięknych kolorach, kształtach i rozmiarach, dlatego łatwo można stworzyć efektowną ekspozycję z tych samych uwielbianych, wieloletnich roślin.
Klasyka w nowoczesnej odsłonie
Każdy ma przed oczami skrzynkę parapetową obsadzoną klasycznymi pelargoniami w jednym kolorze. Mimo że w tej wersji pelargonie są nadal bardzo popularne, można przyciągnąć młodszych klientów bardziej nowoczesną aranżacją, na przykład skrzynką ombré. Polega ona na obsadzeniu skrzynki pelargoniami z zastosowaniem przejść tonalnych. Na przykład głęboka czerwień może przechodzić w jasną czerwień, następnie jasny róż, blady róż aż po biel, natomiast pomarańczowy, kolejno w morelowy, łososiowy do białego. Ogromna różnorodność kolorów, w jakich występują pelargonie, sprawia, że jest to naprawdę uniwersalny sposób na sprzedaż wielu roślin. Upewnij się, że wybrałeś skrzynkę w jednym z odcieni pelargonii, aby wszystko ze sobą współgrało i tworzyło harmonijną całość. Ten styl sprawdza się także na rabatach i w innych pojemnikach, dlatego warto zaprezentować na ekspozycji różne kombinacje.
Śledź trendy
Trendy w ogrodnictwie pojawiają się i znikają tak samo jak na wybiegach, więc warto kierować się nimi również w swoich ofertach. Bądź na bieżąco z modą w zakresie kolorów i roślin. Obserwuj co dominuje w prestiżowych konkursach, jakie występują kolory i rośliny, śledź trendy w mediach społecznościowych i czasopismach. Klienci będą oczekiwać, że zobaczą je w sklepach, więc należy szybko reagować, aby ekspozycje sklepowe je odzwierciedlały.
Jeśli dany kolor jest modny, przygotuj ofertę, w której będzie on dominował. Zwracaj uwagę na doniesienia o “kolorze roku” – jest to każdego roku gorąco wyczekiwana informacja przez projektantów, followersów i handel detaliczny, ponieważ pomaga ekspertom w prognozowaniu trendów. W 2022 roku kolorem roku został letni odcień fioletu, w którym występują liczne odmiany pelargonii (takie jak te na zdjęciu poniżej). Dzięki nim łatwo można stworzyć modną aranżację pełną obficie kwitnących, letnich kwiatów.
Ale uwaga: czasami trendy mogą szybko nasycić rynek detaliczny i wyjść z mody równie szybko, jak się pojawiły. Określ czas promocji opartej na tych trendach, aby uniknąć wrażenia, że podążasz za tłumem.
Promocje oparte na trendach są skuteczne, ponieważ konsumenci lubią mieć wrażenie, że są na bieżąco z najnowszymi trendami. Oparcie oferty na tym, co jest aktualnie modne, z pewnością sprawi, że klienci chętniej będą kupować promowane produkty. Podążanie za najgorętszymi trendami pogłębi relacje z obecnymi klientami i z pewnością przyczyni się do stworzenia nowej grupy, lojalnych klientów, którzy będą wracać do Ciebie po świeże pomysły.
Niezależnie od tego, jaką opcję sprzedaży wybierzesz, zawsze pamiętaj jaki cel przyświeca Twoim klientom. Poszukują oni łatwych w pielęgnacji, długo kwitnących, wytrzymałych roślin, które sprawią im przyjemność przez całe lato i jesień. Pod każdym względem, najlepszym wyborem będą da nich pelargonie.
Więcej informacji na temat pelargonii znajdziecie na stronie na Facbook’u MojaPelargonia oraz na kanale YouTube myGeranium. Zapraszamy!
1Źródło: Gordon-Hecker, T., Pitarello, A., Shalvi, S. & Roskes, M. (2020) Buy-one-get-one-free deals attract more attention than percentage deals, Journal of Business Research 111 (2020) 128-134
Pelargonium for Europe, kampania unijna Europe in Bloom.
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.