Junge Wilde i popularyzacja florystyki

12/04/2014

Każdy kto ogląda telewizję rozpoznaje z pewnością co najmniej kilku celebrytów. Wśród nich są nie tylko aktorzy czy dziennikarze. Istnieje również stosunkowo nowa grupa telewizyjnych gwiazd, do których należą np. szefowie kuchni czy mistrzowie fryzjerstwa. Choć florystyka jest dziedziną wizualną i wydawałoby się, że do telewizji “pasuje” idealnie, to jakoś ciągle mistrzów naszej branży nie spotykamy w przerwach między reklamami. Nie tylko u nas. Podobnie było za naszą zachodnią granicą, ale do czasu. Niecałe dwa lata temu niemieccy floryści postanowili wyjść ku społeczeństwu i stworzyli projekt o nazwie Fleurops Junge Wilde. W ramach projektu powstała ekipa florystów, w skład której weszło pięciu utalentowanych mistrzów florystycznych w: Björn Kroner z Kolonii, Jürgen Herold i Nicolaus Peters z Berlina, Thomas Gröhbühl z Bühl i Ilka Siedenburg z Bremerhaven. To mocne nazwiska w niemieckiej florystyce.

Celem projektu jest popularyzacja florystyki poprzez publiczne demonstracje i przybliżenie top florystyki zwykłym ludziom. Grupa nie jest osamotniona w w swoich działaniach, ponieważ stoi za nią sieć kwiaciarni Fleurop zrzeszająca ponad 7 000 kwiaciarni partnerskich. “Junge Wilde” działają bardzo aktywnie i promują florystykę na różne sposoby. Działają wspólnie, na przykład biorąc udział w berlińskim Fashion Week, ale też  indywidualnie – Björn Kroner ma na swoim koncie liczne występy w telewizji ZDF i WDR. Wspierają również młodych ludzi umożliwiając udział w różnych projektach i nabywanie przy tym niezbędnego doświadczenia.

Florystyka w wydaniu “Junge Wilde” to nie tylko sztuka układania kwiatów, to także kochający kwiaty ludzie, ich niesamowite projekty, pomysłowość, ogromna wiedza i otwartość.

Na zamieszczonych zdjęciach możecie zobaczyć dekorację długiej na 20 m fontanny. Projekt ten zrealizowano na ulicach Bremerhaven. Całość wykonało ośmiu florystycznych stażystów pod kierunkiem Ilki Siedenburg z Bremerhaven i Nicolausa Petersa z Berlina. Jest to jeden z projektów tzw. “Floral street art” realizowany w ramach opisywanej inicjatywy.

Zdecydowanie jesteśmy ZA prezentowaniem gwiazd świata florystyki na równi z kucharzami, fryzjerami czy tancerzami 😉 A jak na tym tle wygląda działanie naszych rodzimych florystów? Czy waszym zdaniem mamy już florystyczne, rozpoznawalne w społeczeństwie gwiazdy? Jak wpływ mają polskie wydarzenia florystyczne na “florystyczną” świadomość naszego społeczeństwa? W jaki sposób działające w Polsce organizacje branżowe wspierają wzrost sprzedaży kwiatów w kwiaciarniach?

Zapraszamy do dyskusji na te i na inne pytania nurtujące środowisko polskich kwiaciarzy.

13

zdjęcia: https://www.facebook.com/jungewilde

O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl