Róże w pudełku, cymbidium w wazonie, kaktus w kokosie czyli koncepty sprzedażowe dla kwiaciarni.
Koncepty sprzedażowe to nowa broń wspierająca handel detaliczny oraz mała pomoc w naszej kwiaciarni.
Nie wiem jak u Was, ale ostatnio w NL obserwuję, że w kwiaciarniach coraz częściej bukiety sprzedawane są od €15. Jako florysta rozumiem tą sytuację. Ze względu na rosnące ceny kwiatów zrobienie fajnego bukietu za mniej niż €15 jest bardzo trudne. Właściciele kwiaciarni, którzy nie chcą wysyłać klienta do domu z czymś brzydkim decydują się często na sprzedaż bukietów od €15.
Hmm… ale co zrobić z klientami, którzy mogą/chcą wydać €10 na upominek? Przecież nie wyślemy ich do konkurencji 😉 Dla tej części klientów czeka często roślina doniczkowa. Ale oczywiście żeby roślinkę doniczkową zaliczyć do upominków trzeba coś zrobić z tą brzydką i często brudną plastikową doniczką, w której ona siedzi. Zakupienie przez klienta dekoracyjnej doniczki (min. €7-€10) nie wchodzi w grę ponieważ nie mieści się ona w budżecie klienta. Na tego typu problemy jednym z rozwiązań jest sprzedażowy koncept. Taki koncept możemy sobie sami stworzyć lub coraz częściej kupić w hurtowni.
Dobra sprzedaż konceptów wykonanych przez nasz team w naszej kwiaciarni jest przykładem, że warto stworzyć tego typu produkty. Koncepty charakteryzuje niska cena, łatwość w wykonaniu, praktyczność oraz, że stoją zawsze gotowe na naszej wystawie sklepowej. Dobry koncept jest rodzajem znaku firmowego naszej kwiaciarni, po który wracają nasi klienci.
Dobrym przykładem tego typu konceptów są nasze wiosenne “torty” wykonane z cebulek kwiatowych lub innych roślin. Cena sprzedaży od €5.
W sprzedaży posiadamy również “torty” kwiatowe od €15.
Dla kwiaciarni, które nie mają wystarczająco pracowników aby własnoręcznie wykonywać sprzedażowe koncepty polecam gotowe koncepty od producentów. Z roku na rok są one coraz bardziej interesujące i wypracowane. Wielu holenderskich hodowców roślin doniczkowych posiada własny asortyment konceptów. Koncepty sprzedażowe odgrywają na tyle dużą rolę w zielonej branży, że Flora Holland już od kilku lat przyznaje prestiżową nagrodę dla najbardziej interesujących konceptów. “Szklanego tulipana” wygrały produkty, które sama sprzedaję w kwiaciarniach gdzie pracuję, więc nie ma czego się wstydzić z korzystania z gotowych produktów. Zadowoleni klienci dowodzą tylko, że to dobre produkty. Jednymi z wielu ulubionych produktów naszych klientów są amarylisy w wosku “No water flowers ® Amaryllis Waxz ®” i fluorescencyjne sukulenty “Glowing Star in the dark®” popularne do pokoi dziecięcych.
Na uwagę zasługują jeszcze różnego rodzaju roślinki w łupinie kokosa z kolekcji “Kokodama” oraz kwiaty cymbidium w różnych wazonach z Cymbi Centre.
Ze względu na zmieniający się rynek handlu detalicznego oraz sposób zakupowania towarów przez klientów polecam dwa linki z webshopami. Jeden znany Wam z polskiego rynku www.flowerstore.pl oraz coś z Holandii. W roli głównej Tilandsia jako Air Plant www.luchtplantjes.nl
Pozdrawiam Anka