Agnieszka Kowalska
właścicielka firmy Belldeco>>
Często spotykamy się z opinią, że czasy są trudne i że coraz trudniejsze będą, że klientów niełatwo skłonić do zakupów, że ludzie rezygnują z produktów drugiej potrzeby, że są wymagający, narzekają na finanse etc. Jak się temu nie poddać i mimo gorszych okoliczności odnieć sukces sprzedażowy w kwiaciarni? Na co zwrócić uwagę i co wprowadzić do oferty, aby to właśnie naszą kwiaciarnię chcieli odwiedzać i polecać innym nasi wierni Klienci?
Z pewnością przepisów na sukces jest wiele, my skupimy się dziś na dwóch aspektach : psychologicznym i wizerunkowym, które wzajemnie się przenikają i uzupełniają.
Wchodząc do kwiaciarni klient najczęściej przychodzi w konkretnym celu: potrzebuje kwiaty na imieniny, urodziny lub inną okoliczność wymagającą bukietu. Czasami chce sprawić sobie małą przyjemność i kupić bukiet do domowego wazonu lub jakieś nowe rośliny doniczkowe. Prawie zawsze zakupy te wiążą się z emocjami. Jeżeli trafi do pięknej, klimatycznej kwiaciarni, gdzie poczuje się komfortowo, zostanie ciepło i przyjaźnie powitany to z pewnością zechce się rozejrzeć i pobyć tam dłużej.
Kupując kwiaty, kupujemy oczami, im ładniejsza kwiaciarnia, im lepsza atmosfera i klimat miejsca tym chętniej klienci będą wracać i kupować właśnie u nas. Nasz Klient zacznie oglądać kompozycje, przedmioty dekoracyjne, zaaranżowane w ciekawy sposób, odkryje pomysły na wykorzystanie kwiatów, lampionów a nawet luster czy mebli we własnej przestrzeni. Im dłużej jego uwaga skupiona będzie na naszej szerokiej ofercie tym większa szansa, że wyjdzie nie tylko z planowanym bukietem ale, że sprawi sobie również dodatkowe zakupy.
Kupując impulsywnie często chwytamy po prostu w rękę co, co nam się spodoba i idziemy do kasy, zastanawiając się po drodze, jak i gdzie wykorzystać nieplanowany wcześniej drobiazg. A przecież w każdym domu znajdzie się miejsce na dodatkowy piękny drobiazg czy kwiat.
Kwiaty cięte i doniczkowe to baza. Przy umiejętnym zaaranżowaniu przestrzeni kwiaciarni i jej asortymentu możemy znacznie podnieść obroty w oparciu o asortyment Deco.
Kwiaciarnia “Morfeusz”, Lubaczów
Odpowiednia obsługa, dyskretna, uważna, z wyczuciem doradzająca i odgadująca ukryte potrzeby klienta dopełni całości. Zakupy w kwiaciarni to przyjemność, sprawianie sobie lub innym radości drobnymi luksusami. I to właśnie w dobie kryzysu bo zadziałać tu może tzw. efekt szminki. Jeżeli w danym momencie nie stać Cię na zakup nowych drogich butów czy torebki, to by poprawić sobie humor kupujesz… szminkę, a co tam! Raz nie zawsze. Od razu lepiej się czujesz i dzień nie jest już taki zwyczajny … Czym zaś są kwiaty i drobne dekoracje? Są takim włanie drobnym poprawiaczem nastroju, niezbyt kosztownym przez co nie wyzwalającym wyrzutów sumienia. Wręcz przeciwnie – dającym przysłowiowego pozytywnego kopa i ładującym akumulatory na dłuższą chwilę, przynajmniej tak długo jak długo cieszyć nas będą zakupione kwiaty czy dekoracje.
Jeśli jeszcze obsługująca nas osoba będzie miła i przyjacielska, jeżeli wchodząc do ulubionej kwiaciarni poczujemy się jak dobrzy znajomi lub wyjątkowi klienci, to z pewnością nie będziemy szukać innych punktów i wrócimy tam gdy tylko pojawi się taka potrzeba. Wierny klient to ogromna wartość dodana i grzech o niego nie walczyć.
Dlatego obowiązkowo dbajmy o dobry klimat i wygląd naszej kwiaciarni. Zacząć trzeba od strefy wejścia.
Nawet jeśli brakuje miejsca wystawmy choćby jedną donicę z piękną rośliną, drzewkiem – postawmy obok lampion z zapaloną świecą i tablicę z ofertą dnia! Jest jednak żelazna zasada ekspozycja będąca naszą wizytówką musi być zachwycająca! Ma pełnić funkcję wabika, ma przyciągać wzrok i zapraszać do wejścia. To samo odnosi się do witryny. Najlepiej umieścić w niej duży, imponujący element – puchar z kompozycją, wieniec, duży żyrandol, dwa identyczne lampiony …
Taką aranżację powinniśmy regularnie zmieniać i poświęcać jej naprawdę sporo uwagi. Jeśli przed kwiaciarnią mamy więcej miejsca ustawmy tam kilka lub kilkanaście roślin sezonowych w dobranych osłonkach lub innych pojemnikach, ozdobionych i gotowych do sprzedania.
Do ustawienia roślin wykorzystajmy efektowny, stary stół, metalowe stojaki lub kwietniki, odnowioną konsolkę – tak, by stworzyć piękną a zarazem funkcjonalną kompozycję, pozwalająca bez trudu sięgnąć ręką po wybrany przedmiot. Taka “gotowa do wzięcia” oferta to w dobie permanentnego braku czasu niezbędny element do zwiększenia obrotów.
Kwiaciarnia “Leśna”, Suchy Las
Wystrój kwiaciarni zależy od naszego poczucia piękna i stylu, w jakim najlepiej się czujemy. Dlatego niezależnie od tego, czy kwiaciarnia będzie w stylu vintage, modern, country czy każdym innym, zadbać powinniśmy o spójny charakter wnętrza i harmonijnie rozplanowaną przestrzeń. Oferta powinna być duża ale nieprzeładowana, tak by nie przytłoczyć klienta i by nie zrezygnował z zakupów ze względu na zbyt duży wybór podobnych do siebie elementów.
Sprzedaż dekoracji stanowi coraz istotniejszy procent w całości obrotów kwiaciarni, które posiadają w swej ofercie bogaty asortyment z tego sektora. Osłonki, wazony, lampiony i świeczniki, drobne dekoracje jak metalowe ptaszki i zawieszki, zestawy porcelany, filiżanki, ramki do zdjęć, patery, misy, a nawet lustra i drobne meble to bogactwo asortymentu może w znaczącym stopniu zwiększy nasze dochody ze sprzedaży uatrakcyjniając równocześnie wygląd naszej kwiaciarni. Piękne wnętrze, starannie dobrana oferta i profesjonalna obsługa to więcej niż połowa sukcesu! Popatrzmy na swoja kwiaciarnię okiem klienta a dostrzeżemy obszary, które posiadają potencjał rozwojowy i zadbajmy o jego wykorzystanie. Nie bójmy się więc tzw. gorszych czasów bo do odważnych świat należy!
Autor: Agnieszka Kowalska
BELLDECO
Kwiaty, Niepołomice
Kwiaciarnia Piotr Pobłocki, Starogard Gdański
Kwiaciarnia, Sochaczew
Galeria Kwiatów, Górki Wielkie
portal polskich florystów
Publikujemy relacje z imprez branżowych, w tym wiele zdjęć aranżacji florystycznych. Znajdziesz tu artykuły o florystyce - inspiracje, porady, najnowsze informacje branżowe. ForumKwiatowe.pl to portal florystyczny, dla osób związanych profesjonalnie z tą branżą.
Jeśli spodobała Ci się ta strona i również chcesz publikować tutaj swoje artykuły, to zapraszamy! Skontaktuj się z nami. Więcej informacji znajdziesz na stronie O autorach.
KONTAKT: info@forumkwiatowe.pl
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minutes | Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika. |
_hjTLDTest | session | Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany. |
wordpress_297b6096ef533871658d3590472f9c61 | past | Przypomnienie sesji |
wordpress_logged_in_297b6096ef533871658d3590472f9c61 | past | Ciasteczko wykorzystywane przez system WordPress w celu zapamiętania ustawień panelu administracyjnego |
wordpress_sec_297b6096ef533871658d3590472f9c61 | past | Ciasteczko wykorzystywane przez system WordPress w celu zapamiętania ustawień panelu administracyjnego. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__gads | 1 year 24 days | This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites. |
__utmz | 6 months | Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny. |
fr | 3 months | Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam. Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka. |
GoogleAdServingTest | session | Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi. |
IDE | 1 year 24 days | Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile. |
test_cookie | 15 minutes | This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__utma | 2 years | Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics. |
__utmb | 30 minutes | The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmc | session | Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika. |
__utmt | 10 minutes | Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate" |
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors. |
_gat | 1 minute | This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites. |
_gid | 1 day | Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej. |
_hjFirstSeen | 30 minutes | This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions. |
_hjid | 1 year | This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minutes | Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny. |
YSC | session | This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos. |