Interes, który nic poza pieniędzmi nie przynosi, jest złym interesem.
~ Henry Ford
Słynny inżynier z całą pewnością miał rację. Na szczęście istnieje coś takiego jak branża kwiatowa, w której spotykają się na różnych płaszczyznach: uczucia, estetyzm i biznes. Dlaczego na szczęście? Jeśli coś w dwóch trzecich jest ciekawe i w jednej trzeciej pragmatyczne, możemy założyć, że będzie nie tylko pozwalało funkcjonować ekonomicznie, ale również pozwoli się realizować zawodowo i rozwijać. Słowem – to dobry biznes. To biznes, który prowadzi się z przyjemnością.
Na co dzień mamy do czynienia z florystami i wiemy, jak dobrze odnajdują się oni w pracy artystycznej i jak doskonale poruszają się w sferze estetyzmu. Wiemy również, jak dużo zmiennych występuje na rynku florystycznym, od wahań cen giełdowych kwiatów (co jest oczywiście charakterystyczne dla giełd właśnie), przez nowe media, z których korzystają konsumenci, czy zmieniającą się modę. Nadążanie za tymi zmiennymi, wprowadzanie optymalnych zmian, zarządzanie kwiaciarnią (a to trudna sztuka!) i jednocześnie zdobywanie zaufania klienta (przede wszystkim wysoką jakością) to niekiedy zbyt wiele zadań jak na jedną firmę.
Dlatego w branży florystycznej nieoceniony jest…
Wymagający wspólnik
Słowo klucz: wspólnik.
To, co jest istotnym czynnikiem współpracy w sieci Poczta Kwiatowa®, to możliwość skupienia się na samych kwiatach, czyli sednie zawodu florysty i uzyskanie pomocy w kwestiach dodatkowych, takich jak reklama, budowanie mocnej pozycji na rynku, pozyskanie nowego klienta (a już tylko od nas zależy, czy zdołamy go utrzymać). Kolejnymi atutami są dostępy do wewnętrznej platformy organizacyjnej B2B oraz możliwość zatowarowania kwiaciarni w konkurencyjnych cenach – atrakcyjne szczególnie dla tych, którzy mierzą w rozwijanie asortymentu i tym samym – całej kwiaciarni. Oszczędzamy czas. Zwiększamy obroty. Warunek? Umiejętność sprawnej współpracy.
Kwiaciarnie w sieci otrzymują niesamowite narzędzie marketingowe: możliwość używania oznaczeń marki Poczta Kwiatowa®. Samo to jest w oczach klienta niczym certyfikat zachowania wysokiego standardu. Wiarygodny, rozpoznawalny partner jest dla klienta najlepszą rekomendacją kwiaciarni.
I oczywiście ostatnia, a być może najważniejsza kwestia z punktu widzenia partnera – Poczta Kwiatowa® oferuje największą liczbę zamówień w kraju, a to zapewnia kwiaciarni doskonałą płynność. Nie dzieje się to kosztem cen, jakości ani żadnych dodatkowych warunków. Za stan rzeczy odpowiada najlepszy rynkowy mechanizm – wybór konsumentów.
Siedemnaście, tysiąc sto, numer jeden
To tylko liczby, ale w profesjonalnym biznesie to właśnie liczby mają znaczenie, nawet w tak delikatnej branży o zacięciu artystycznym jak kwiaty, pojawiają się pieniądze, a wraz z pieniędzmi konieczność liczenia, analizy, dynamizmu i elastyczności.
Siedemnaście lat na polskim rynku Poczty Kwiatowej® nieprzerwanie z tytułem lidera świadczy przede wszystkim o mocnej świadomości marki w Polsce; o tym, że jest pierwszym wyborem konsumentów i wciąż oferuje najwięcej swym partnerom. A partnerów tych jest niemało, samych kwiaciarni oznaczonych charakterystycznym logo w Polsce jest ponad 1100. A być może więcej…
Pracuj z najlepszymi, bądź najlepszy
W porządku. Ale dlaczego współpraca właśnie z Pocztą Kwiatową ma być najbardziej opłacalna czy w jakikolwiek sposób wyjątkowa?
Może dlatego, że Poczta Kwiatowa® rozumie, że kwiaty to rodzaj medium – chcemy nimi coś wyrazić, chcemy zrobić to w sposób piękny, często w formie niespodzianki. Z jednej strony jest to temat wielce delikatny (jak i same kwiaty), emocjonalny, osobisty. Z drugiej – oprócz estetyzmu i zacięcia artystycznego trzeba tu także profesjonalizmu na miarę XXI wieku, nowoczesnej technologii dla wygody klientów. Tradycja musi się spotkać ze współczesnością, kwiaty z Internetem, floryści z informatykami.
Efektem jest uśmiech kogoś w dowolnym miejscu na świecie. Może być twój.