Kwiaty w mediach

03/04/2016

Dobrze wykształceni floryści to wizytówka całej branży. Od ich wizerunku, poziomu wiedzy, profesjonalizmu zależy bardzo wiele. Dlaczego? Otóż przeciętny “Kowalski” z kwiatami ma do czynienia okazjonalnie, więc jego wiedza w tym temacie jest słaba – najlepiej widać to po zamawianych kwiatach, wśród których niezmiennie królują róże, gerbery, frezje czy goździki. Floryści mogą jednak wpływać na poziom wiedzy klientów, a zatem zmieniać obraz tego rynku. Każdy z nas wie, że edukacja klienta jest potrzebna, tak samo jak popularyzacja kwiatów na szerszą skalę. Jeśli zaś mowa o skali, to oczywiście najlepiej sprawdzają się media, a zwłaszcza telewizja.

Taką właśnie inicjatywę podjęły w ostatnich tygodniach, niezależnie od siebie, dwie florystki. W Lublinie podczas audycji “Bez makijażu” mistrzyni florystyki Anna Smolińska-Wieczorkiewicz opowiadała np. o tym dlaczego w wazonie z kwiatami powinno być tylko 5 cm wody, czy o tym jak można przedłużyć trwałość bukietów. Pani Anna napisała dla nas komentarz o swoim wystąpienia:

Profesjonalny florysta przekaże słuchaczom i telewidzom informacje jak dbać o kwiaty, jakie zabiegi pielęgnacyjne należy wykonywać aby cieszyć się widokiem kwiatów jak najdłużej. Jeśli będziemy dzielić się tą wiedzą z klientami, zaoferujemy im towar wysokiej jakości będziemy mieli pewność, że klient do nas wróci. Gdy wróci oznaczać to będzie, że pięknymi kwiatami obdarowana zostanie kolejna osoba. Nie można zapominać, że wręczanie kwiatów nie jest w żaden sposób zobowiązujące, świadczy o naszej klasie i dobrym wychowaniu.
Zaprezentowanie na wizji profesjonalnych technik układania kwiatów podnosi świadomość naszych klientów, a zastosowany w bukietach ciekawy materiał roślinny uświadomi klientom, że oprócz róż, gerber i goździków w kwiaciarniach można dostać całą gamę nietypowych, oryginalnych i ciekawych roślin.

Rozmowę z Anną Smolińską-Wieczorkiewicz posłuchacie na stronie radia Lublin (tutaj).

 

12553028_10204146282657267_7195997867238115437_n

Anna Smolińska-Wieczorkiewicz, foto: facebook.com

 Z kolei w TVP 3 Poznań mogliśmy zobaczyć na wizji Katarzynę Gretę Szymkowiak, która tak napisała o swoim wystąpieniu:
Każde wystąpienie publiczne będzie wpływało pozytywnie na wizerunek naszej branży. Dlatego też ważne jest by mówić profesjonalnie, a prostymi słowami, wtedy przekaz trafia do wszystkich ludzi i uświadamia im potrzebę posiadania piękna w swoim otoczeniu.” i dalej …”każde wystąpienie obarczone jest sporym stresem, mało czasu a dużo chce się powiedzieć. Najważniejsze jest aby zachowywać się naturalnie i w pełni profesjonalnie ( choć nie jest to wcale proste 🙂 ).

Dostałam zadanie by zrobić kompozycje dla ludzi, założyłam sobie by pokazać przede wszystkim piękno kwiatów i prosty sposób na dekorację stołu. W swojej prezentacji postawiłam na jakość kwiatów i ich nietuzinkowość. Materiał jaki został użyty nie jest łatwy do zdobycia ani też popularny w świadomości przeciętnego Kowalskiego. Miało to na celu podkreślenie profesjonalizmu i dbałości o jakość i różnorodność oferowanych przez nas produktów i usług.

Wystąpienie Katarzyny Grety Szymkowiak zobaczycie tutaj>

Udział florystów w charakterze ekspertów w audycjach telewizyjnych i radiowych wydaje się być dobrą metodą promocji kwiatów. Im większa widoczność tego typu działań tym lepiej. Warto wspierać taki branżowy marketing również na własnym podwórku,  np. poprzez organizowanie na lokalnym rynku różnego rodzaju eventów kwiatowych, adresowanych do zwykłych ludzi. Oczywiście mają one mniejszy zasięg, ale dla florysty jest to nie tylko promocja kwiatów, ale i własnej kwiaciarni oraz szansa na pozyskanie nowych klientów. Dodatkowo, tego typu działania są świetną okazją do promocji własnej firmy i marki w mediach lokalnych – jeżeli o to odpowiednio zadbamy. Tak więc oprócz popularyzacji kwiatów i edukacji klientów mamy także swój mały sukces wizerunkowy. Warto wybrać się do lokalnej gazety i zaproponować np. artykuł tematyczny lub nawiązać kontakt z telewizją regionalną czy radiem. W ten sposób wasze lokalne działania będą wspierały promocję florystyki, kwiatów i kultury ich wręczania.

O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl