Wiosną cały świat budzi się do życia, czemu więc Twoja firma nie mogłaby tego zrobić? Oprócz wiosennych kwiatów, którymi z pewnością wypełnisz wnętrze swojej kwiaciarni warto też pomyśleć o wiosennym marketingu. Jest to świetny czas by oderwać się od rutyny, poświęcić trochę czasu na małe porządki, pomyśleć i wprowadzić...
Wiosną cały świat budzi się do życia, czemu więc Twoja firma nie mogłaby tego zrobić? Oprócz wiosennych kwiatów, którymi z pewnością wypełnisz wnętrze swojej kwiaciarni warto też pomyśleć o wiosennym marketingu. Jest to świetny czas by oderwać się od rutyny, poświęcić trochę czasu na małe porządki, pomyśleć i wprowadzić nowe, kreatywne rozwiązania. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić praktycznie od ręki, aby poczuć się świeżo na wiosnę!
Sprawdź czy idziesz w dobrym kierunku
Wiosna to dobry czas, aby przyglądnąć się ponownie swoim planom i celom na 2023 rok. Początek roku minął, a więc warto sprawdzić, czy jesteś na dobrej drodze. Przeprowadź analizę SWOT (mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia), aby przyglądnąć się wszystkim obszarom swojej działalności, zarówno tym, które są w jakiś sposób problematyczne, jak i tym, które pchają Twoją firmę do przodu. Dzięki temu możesz odpowiednio zaplanować swoje działania marketingowe: wzmocnić słabsze obszary jednocześnie utrzymując te mocne.
Wprowadź wiosenną atmosferę
Użyj wiosennych, pastelowych kolorów, aby nadać swojej marce sezonowy charakter. Niech ta zmiana dotyczy wszystkich Twoich kanałów komunikacji z klientem (strona internetowa, media społecznościowe, e-maile i inne). Użyj banerów i plakatów spójnych wizualnie, w tej samej palecie kolorów, ale upewnij się, że pasują one do innych, stałych elementów. Możesz wybrać wiosenny kwiat, który pojawi się we wszystkich materiałach, które publikujesz. To prosty zabieg, który pomoże odświeżyć wizerunek Twojej marki i sprawi, że będziesz się wyróżniać. Możesz też zorganizować wiosenne wydarzenie: warsztaty albo jednodniową wiosenną wyprzedaż, którym będzie towarzyszyć oprawa w wybranych przez Ciebie wiosennych kolorach. Podczas wydarzenia możesz zaproponować bezpłatny wiosenny prezent przy zakupie lub zniżkę dla stałych klientów za przyprowadzenie znajomych lub polecenie. Warto też przemyśleć możliwość uczestnictwa online w takim wydarzeniu.
Promuj wiosenną ofertę
Wiosna to idealny czas na wymyślenie limitowanej oferty. W ten sposób dasz swoim klientom powód do zakupu większej ilości kwiatów w inne dni niż Walentynki, Dzień Kobiet czy Dzień Matki. Stwórz kilka opcji w pastelowych kolorach, które będą dostępne tylko przez określony czas i promuj je jako limitowaną edycję. Klienci są bardziej skłonni do zakupu produktu z oferty ograniczonej czasowo, bo jeśli coś jest stale dostępne, to… nie ma powodu żeby to teraz kupować. Jeżeli coś nie jest w pełni dostępne, to atrakcyjność tej rzeczy w naszych oczach rośnie.
Otwórz się na nowe pomysły
Jednym z takich pomysłów może być współpraca z influencerami. W pierwszej chwili możesz pomyśleć, że to nie jest działanie dla lokalnej kwiaciarni, ale to nie prawda. Nie mówimy tu o wysoko opłacanych influencerach z ogromnymi zasięgami. Florysta może współpracować z osobą, która ma odbiorców na lokalnym rynku. Bardzo możliwe, że taką osobę znasz, ale nawet o tym nie wiesz. A może to jeden z Twoich klientów? Taka współpraca może być fantastycznym sposobem na budowanie rozpoznawalności i pokazanie klasy swoich usług. Influencer może oznaczać Cię w swoich mediach społecznościowych i promować w swoich relacjach. Nic nie stoi na przeszkodzie by zaproponować możliwość promowania swojej kwiaciarni w zamian za świeże kwiaty. Możesz zdecydować się stały kontrakt, albo jedynie przetestować taką współpracę. Nowych pomysłów trzeba szukać i sprawdzać czy dają efekty – najważniejsza jest otwartość umysłu.
Zaktualizuj informacje
Na koniec sprawy bardziej przyziemne. Sprawdź jakie informacje o Twojej firmie może znaleźć klient i zaktualizuj je. Nic bardziej denerwującego jak nieaktualne godziny otwarcia czy oferta walentynkowa “kusząca” klientów w marcu. Sprawdź profil swojej kwiaciarni w google (przy okazji sprawdź jakie masz opinie), przeglądnij dokładnie stronę www, sprawdź swoje profile w mediach społecznościowych, przeszukaj wszelkie katalogi firm. W razie potrzeby zaktualizuj daty, linki i dane kontaktowe, wyczyścić i uzupełnij listę kontaktów. Aktualizacja to też wymiana zdjęć na te, które są odpowiednie dla danej pory roku. Możesz więc pokazać kilka nowych, pięknych, wiosennych kompozycji czy bukietów na stronie głównej swojej strony www. Dla klienta, który tu od czasu do czasu zagląda będzie to informacja, że Twoja firma prężnie działa i ma ciekawą ofertę.
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.