Agnieszka Mitko - Kominek
mistrzyni florystyki, absolwentka Szkoły florystycznej Małgorzaty Niskiej. Agnieszka Mitko-Kominek na Facebooku>>
W wigilię Świętego Jana Chrzciciela, w niedzielne popołudnie wrocławski rynek zamienił się na kilka godzin w miejsce spotkań pląsających w wianuszkach, czarujących małych i dużych dziewczynek… Był to, Pokaz Rusałek i Świtezianek, który odbył się już po raz drugi jako impreza towarzysząca Jarmarkowi Świętojańskiemu we Wrocławiu. W tym roku, jako organizatorka,zaprosiłam Marka Kucharskiego do współpracy i postanowiłam nieco wzbogacić formułę pokazu. Zachęcana przez przyjaciół i znajomych z branży florystycznej zorganizowałam „Konkurs na najładniejszy wianek świętojański”. Jak się okazało, był to strzał w przysłowiową dziesiątkę!
Konkurs był otwarty – każdy kto chciał wziąć udział mógł się zgłosić. Możliwość zaprezentowania wianka przed nieco szerszą publicznością skusiła wiele osób. W sumie zgłoszono 52 wianki, a pierwsze zgłoszenia zaczęły napływać prawie miesiąc przed imprezą. Bardzo ucieszyło mnie, tak duże zainteresowanie konkursem.
My także rozpoczęliśmy przygotowania wcześniej, wykonaliśmy dekorację domku świętojańskiego, która przez ponad miesiąc miała zdobić jedno z głównych miejsc na wrocławskim rynku.
Dekorację wykonaliśmy głównie z siana oraz suszonych ziół i roślin w połączeniu z kwiatami sztucznymi. Montowanie było nieco utrudnione gdyż pomimo lata tuż – tuż, na dworze było jedynie + 6 stopni, a i deszcze przez kilka dni pod rząd chciały podkreślić swoją ważność padając prawie nieustannie.
Wróćmy jednak do konkursu. Wianki przygotowane były z przeróżnych ziół, kwiatów polnych i ogrodowych, z pnączy, uplecione różnymi metodami, niektóre mocno pachnące inne skromne z jednym dominującym kwiatem lub duże, dorodne. Wszystkie cudne!
Wianki ozdobiły głowy dziewczynek, które najpierw ruszyły korowodem wokół pręgierza pośród pięknych, zielonych ogrodów, słuchając historii dotyczących nocy świętojańskiej, wicia wianków i puszczania ich na wodę. Po przemarszu, każda rusałka prezentowała wianuszek na… plaży, która, obok ogrodów, była atrakcją tegorocznego jarmarku.
Każda z dziewczynek uroczo się prezentowała, niektóre wychodziły bardzo nieśmiało, a inne niczym urodzone modelki, najmłodsze uczestniczki miały zaledwie po kilka miesięcy i rozkosznie wyglądały z główką przyozdobioną wianuszkiem. Radość i duma dzieci z możliwości noszenia wianka była ogromna. Zabawy było mnóstwo, najmłodsze rusałki nawet nie chciały „naszej plaży opuszczać”.
Po prezentacji wianków, każda z uczestniczek otrzymała wianuszek na własność, soczek na ochłodę oraz mały upominek.
Zwycięzców wyłoniła publiczność. Każdy mógł oddać jeden głos, a jurorów nie brakowało – przechodnie oraz turyści z ogromnym zainteresowaniem przyglądali się czarującym rusałkom. Nawet znaleźli się chętni do szukania żony w najładniejszym wianku…
Przed ogłoszeniem wyników konkursu odbył się pokaz florystyczny – LETNIA PANNA MŁODA podczas którego, zaprezentowaliśmy kilkanaście pomysłów letnich wiązanek i ozdób.Prace wykonaliśmy z pnączy, ratanu, suszu i liści przygotowując najpierw pracochłonne konstrukcje łącząc je później z kwiatami żywymi.Otrzymaliśmy z Markiem Kucharskim gromkie brawa oraz wiele słów uznania i podziwu, że pokaz, a przede wszystkim nasze pomysły bardzo się podobały, za co serdecznie dziękujemy!
Po przeliczeniu głosów przez komisję, w skład której wchodziły: Marlena Dejneka, Edyta Barska i Agnieszka Gurgul, nastąpiło ogłoszenie wyników. w KONKURSIE NA NAJŁADNIEJSZY WIANEK – WROCŁAW JARMARK ŚWIĘTOJAŃSKI 2013 zwyciężyły:
I miejsce zdobyła – Julia Kucharska – nr wianka 35
II miejsce otrzymała – Ewelina Szczepanik – nr wianka 33
III miejsce uzyskała Izabela Galasiak – nr wianka 36
IV miejsce zdobyła Małgorzata Szczepańska – nr wianka 2
Przyznaliśmy również nagrodę główną za najbardziej profesjonalnie wykonany wianek, otrzymała ją Ania Rędzi.
Odbyło się także losowanie nagród dla głosujących i tu 10 osób wylosowało przygotowane przez nas i Agencję Artystyczną Pianoforte upominki.
Przedsięwzięcie było całkowicie darmowe, finansowane ze środków własnych.
Sponsorami kwiatów do pokazu były firmy:
Hurtownia kwiatów ciętych PIETRUCH, INTENDE – Paweł Pelczyk oraz Hurtownia Kwiatów Muszyński za kwiaty, a tym samym, za przyczynianie się do uatrakcyjnienia imprezy, sponsorom bardzo dziękujemy.
Pragnę także podziękować Agencji Artystycznej Pianoforte, bo to dzięki nim mogłam tę imprezę zrobić.
Pomimo, że organizacja całej imprezy nie była łatwa, szalenie miło jest sprawiać radość dzieciakom, cieszyć oczy dorosłych i umieć pogodzić, tak naprawdę imprezę dla wszystkich. Dziękuję wszystkim za pomoc w przygotowaniach, a kursantkom odwagi w zgłaszaniu wianków do konkursu.
Dziękuję biorącym udział w konkursie za zainteresowanie i przygotowanie wianków i mam nadzieję, że impreza stanie się cykliczną i będę mogła również liczyć na zaprezentowanie się podczas konkursu większej ilości florystów i kwiaciarń. Pamiętajmy Wrocław 2014 – pokaz rusałek i świtezianek – już zapraszam!!
I miejsce zdobyła – Julia Kucharska – nr wianka 35
II miejsce otrzymała – Ewelina Szczepanik – nr wianka 33
III miejsce uzyskała Izabela Galasiak – nr wianka 36
mistrzyni florystyki, absolwentka Szkoły florystycznej Małgorzaty Niskiej. Agnieszka Mitko-Kominek na Facebooku>>
portal polskich florystów
Publikujemy relacje z imprez branżowych, w tym wiele zdjęć aranżacji florystycznych. Znajdziesz tu artykuły o florystyce - inspiracje, porady, najnowsze informacje branżowe. ForumKwiatowe.pl to portal florystyczny, dla osób związanych profesjonalnie z tą branżą.
Jeśli spodobała Ci się ta strona i również chcesz publikować tutaj swoje artykuły, to zapraszamy! Skontaktuj się z nami. Więcej informacji znajdziesz na stronie O autorach.
KONTAKT: info@forumkwiatowe.pl
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minutes | Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika. |
_hjTLDTest | session | Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany. |
wordpress_297b6096ef533871658d3590472f9c61 | past | Przypomnienie sesji |
wordpress_logged_in_297b6096ef533871658d3590472f9c61 | past | Ciasteczko wykorzystywane przez system WordPress w celu zapamiętania ustawień panelu administracyjnego |
wordpress_sec_297b6096ef533871658d3590472f9c61 | past | Ciasteczko wykorzystywane przez system WordPress w celu zapamiętania ustawień panelu administracyjnego. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__gads | 1 year 24 days | This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites. |
__utmz | 6 months | Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny. |
fr | 3 months | Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam. Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka. |
GoogleAdServingTest | session | Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi. |
IDE | 1 year 24 days | Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile. |
test_cookie | 15 minutes | This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__utma | 2 years | Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics. |
__utmb | 30 minutes | The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmc | session | Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika. |
__utmt | 10 minutes | Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate" |
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors. |
_gat | 1 minute | This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites. |
_gid | 1 day | Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej. |
_hjFirstSeen | 30 minutes | This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions. |
_hjid | 1 year | This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minutes | Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny. |
YSC | session | This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos. |