Nasza rodaczka, Anna Wawrzyniak, znalazła się pierwszej dziesiątce najlepszych florystów biorących udział w międzynarodowym konkursie FREESIA Challenge! Polka wzięła udział dopiero w pierwszym z czterech konkursów, bo z tylu właśnie składa się całe FREESIA Challenge. Motywem przewodnim jest zrównoważony rozwój, a celem głównym wydarzenia jest tak na prawdę zachęcenie...
Nasza rodaczka, Anna Wawrzyniak, znalazła się pierwszej dziesiątce najlepszych florystów biorących udział w międzynarodowym konkursie FREESIA Challenge! Polka wzięła udział dopiero w pierwszym z czterech konkursów, bo z tylu właśnie składa się całe FREESIA Challenge. Motywem przewodnim jest zrównoważony rozwój, a celem głównym wydarzenia jest tak na prawdę zachęcenie florystów do przyjęcia bardziej ekologicznej postawy w ramach swojej działalności.
Organizatorami i sędziami są światowej sławy floryści: Gregor Lersch oraz Hitomi Gilliam. W ramach edukacji ekologicznej wsparli oni uczestników serią prezentacji i wykładów online, podczas których dzielą się inspirującymi pomysłami na kompozycje florystyczne oraz dzielą przemyśleniami na tematy ekologiczne. Opowiadają między innymi o tym jak pracować w sposób bardziej przyjazny dla środowiska i jak ograniczyć ilość odpadów dzięki odpowiednim technikom i materiałom.
Aby wziąć udział w konkursie nie trzeba (choć na pewno warto) oglądać wykładów (które są płatne i dostępne dla każdego – więcej informacji znajdziecie w linku na końcu tego tekstu). Jak informują organizatorzy udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny i nie jest tu nawet wymagane doświadczenie florystyczne. Najważniejsze jest to, aby wspólnie wypracowywać nowe pomysły, dzięki którym florystyka stanie się bardziej zrównoważona, ekologiczna. Otwarta formuła może zachęcać miłośników florystyki, ale patrząc na poziom zaprezentowanych prac nie wróżymy sukcesów amatorom.
Bukiet 100% organiczny
Tematem pierwszego konkursu z serii był bukiet, a tytuł tej konkurencji brzmiał: “100% Organic Hand-Tied Bouquet Challenge”. Zadaniem uczestników było wykonanie bukietu składającego się wyłącznie z organicznych materiałów, z naciskiem na ich kompostowalność. Prace były oceniane na podstawie listy kryteriów, do których należały między innymi: estetyka, dobór materiałów czy zrównoważoność.
Anna Wawrzyniak w TOP 10!
Organizatorzy otrzymali ponad 60 zgłoszeń od florystów z całego świata. Świetną wiadomością dla polskich florystów jest informacja, że w gronie 10 finalistów konkursu znalazła się nasza rodaczka, mistrzyni florystyki Anna Wawrzyniak, która w taki sposób opowiedziała nam o swoim udziale:
Konkursy to dla mnie droga osobistego rozwoju i możliwość podjęcia ciekawych wyzwań, a to bardzo lubię… Temat bardzo “na czasie”, bukiet w ręku, 100% organiczny, podlegający biodegradacji. Temat, o którym również muszą myśleć floryści: o zrównoważonej gospodarce roślinnej, o materiałach bidegradowalnych, o odzyskiwanych i powtórnie przetwarzanych – po prostu jest to temat ważny w kontekście życia naszego, naszych dzieci i przyszłych pokoleń… Poza tym, konkurs oceniany przez tak sławne osobistości świata florystycznego jest wspaniałą alternatywą sprawdzenia swoich sił… I uskrzydla, bo bycie w Top 10, to ogromne wyróżnienie dla mnie, ale również motywacja do pracy i bycia lepszym. Życzę powodzenia top trójce, ale osobiście trzymam mocno kciuki za wygraną Claudi Tatararache.
O tym kto został zwycięzcą dowiedzieliśmy się w piątek, 23 kwietnia. Jak się okazuje nie jest to faworytka Ani. Złoty medal powędrował do pochodzącej z Singapuru florystki Felicii Kang, która w ramach nagrody otrzymała możliwość wystąpienia na wirtualnym wydarzeniu FREESIA, obok takich gwiazd międzynarodowej florystyki jak Per Benjamin, Max Van de Sluis, Gregor Lersch i inni.
Branża florystyczna, podobnie jak każda inna, powinna podążać w kierunku zrównoważonego rozwoju. Oznacza to konieczność przyjęcia proekologicznej postawy w każdym wymiarze pracy florysty, poszukiwania nowych rozwiązań, technik, materiałów i równocześnie porzucania tego, co po prostu szkodzi naszej planecie. Konkurs organizowany przez Gregora Lerscha i Hitomi Gilliam może w tym pomóc, ponieważ naprowadza florystów na zupełnie nowy sposób myślenia o florystyce. Tutaj liczy się nie tylko estetyka, kreatywność czy jakość wykonania kompozycji, ale przede wszystkim to, czy jest to kompozycja przyjazna środowisku naturalnemu. Czy takie kryterium wejdzie na stałe do kanonu ocen konkursowych? Mamy nadzieję, że tak właśnie będzie.
Zainteresowanych konkursem zachęcamy do odwiedzenia strony https://freesiachallenge.com – już w niedzielę, 24 kwietnia zostanie otwarty nabór do kolejnego z serii konkursów: The LIVING PLANT DESIGN Challenge.
Praca konkursowa, autorka: Anna WawrzyniakKonstrukcja bukietu wykonana w 100% z naturalnych materiałów – również technicznych. Autorka: Anna WawrzyniakNaturalne łączenia zastosowane konstrukcji, autorka: Anna Wawrzyniak
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.