Przyszłość florystyki – jaka będzie? Według Roberta Bartolena klucz do sukcesu w nadchodzących czasach to kreatywność. W branży poradzą sobie floryści o otwartych umysłach, aktywnie poszukujący nowych rozwiązań. Bartolen sam jest właśnie taki: lubi eksperymentować, prowokować i to właśnie zaprezentował podczas pokazu florystycznego pt. “Przyszłość florystyki” na scenie w...
Przyszłość florystyki – jaka będzie? Według Roberta Bartolena klucz do sukcesu w nadchodzących czasach to kreatywność. W branży poradzą sobie floryści o otwartych umysłach, aktywnie poszukujący nowych rozwiązań. Bartolen sam jest właśnie taki: lubi eksperymentować, prowokować i to właśnie zaprezentował podczas pokazu florystycznego pt. “Przyszłość florystyki” na scenie w katowickiego MCK.
Robert Bartolen pokazał publiczności siedem kompozycji, które wykonał w trzech stylach: dekoracyjnym, wegetatywnym i boho. Pierwszą pracą był bukiet z klematisami w odcieniach różu i fioletu oraz krokosmią, która miała podkreślać jego dekoracyjny styl. Konstrukcja była lekka i powietrzna, niektóre kwiaty schowane były wewnątrz, a inne umieszczone na zewnątrz, co tworzyło intrygującą strukturę. Bukiet można było dosłownie przejrzeć na wskroś. Dzięki zastosowaniu jasnych barw na zewnątrz, a ciemnych wewnątrz Bartolen uzyskał efekt głębi i strukturę stopniowania.
Kolejną pracą był bukiet w stylu boho. Styl ten ciągle jest bardzo popularny i widać go nie tylko we florystyce, ale też we wnętrzach i dekoracjach, dlatego – jak powiedział Bartolen – nie należy go unikać. Styl ten nie uznaje zasad i reguł, ale skupia się na emocjach. Dlatego ważna jest tu wolność, również w stosowaniu technik florystycznych, które można dowolnie mieszać ze sobą czy materiałów, których też można używać wedle własnego uznania. Pracując na scenie Bartolen dzielił się z publicznością swoimi pomysłami na rozwiązania techniczne – tutaj niektóre kwiaty wyciągnął wyżej dzięki zamocowaniu fiolek.
W trzecim bukiecie znalazły się różne odmiany orchidei. W pracy widać było korzenie storczyków, które zostały przymocowane do kawałków drewna, co miało podkreślać wegetatywny styl tej aranżacji. Aby praca była bardziej przestrzenna dodał pawich piór. Materiał roślinny został tak dobrany, aby kompozycja dobrze się prezentowała, nawet gdy część roślin zdąży już uschnąć. Bartolen lubi dobierać materiał roślinny w ten właśnie sposób, ponieważ fascynuje go naturalny cykl życia. Komponując zwraca też dużą uwagę na naczynie, w którym aranżacja ma być umieszczona i traktuje je jako element kompozycji już na etapie projektowania.
Kolejną pracą była duża forma z chryzantemami i klematisami. Konstrukcja składała się z naczyń z gąbką ustawionych jedno nad drugim po to, aby woda nie wyciekała na dół. Bartolen pokazał w jaki sposób pracuje z kolorem tworząc połączenia, które niekoniecznie ze sobą pasują, ale dzięki temu zaskakują i intrygują. Jego kompozycje powstają z wielką precyzją. Jak sam przyznał, lubi pokazać kunszt i pracę człowieka, dlatego potrafi tworzyć jedną pracę tygodniami dopracowując misternie każdy szczegół. Następnie zaprezentował niemal gotową już formę z czerwonym dekoracyjnym ringiem i storczykami. Przymocował do niej jedynie tillandsię i uznał pracę za ukończoną. Była to jedna z tych kompozycji, które dają możliwość łatwej wymiany roślin i doskonale nadają się do dekoracji obiektów, takich jak np. restauracje.
Podczas pokazu publiczność mogła też zobaczyć na żywo znany z social mediów pomysł z ziarnami słonecznika. Praca składała się z dwóch obiektów – forma ze słonecznikiem uzupełniona została drugą, z farbowanymi muszlami. Słonecznik to kwiat typowy dla ojczyzny Bartolena, który przyznał, że choć nie lubi tego kwiatu, to jego ziarna uważa za fascynujące. Chętnie wykorzystuje je, podobnie jak inne zwyczajne materiały, by przetransformować je w amorficzne kształty, rzeźby czy nawet elementy wyposażenia wnętrz takie jak na przykład lampy. Następnie zaprezentował kolejną, ostatnią już pracę, która miała symbolizować odrodzenie. Jej kształt przypominał kobiece łono. Znów pojawiły się muszle, tillandsia i storczyki. W centrum tej kompozycji Bartolen umieścił podświetloną, pionową linię. Bartolen lubi uzupełniać swoje prace efektami audio i wideo.
Podczas pokazu Bartolen wielokrotnie podkreślał jak ważne jest korzystanie z własnej kreatywności. Zachęcał do przekraczania granic, wprowadzania do florystyki rzeczy nowych, łączenia naturalnych materiałów z nowymi technikami i nowymi technologiami. Wszystko po to, aby się rozwijać i potrafić zaoferować coś zupełnie nowego i odkrywczego. Na zakończenie poprosił o zgaszenie świateł aby zaprezentować końcową transformacje jego prac, które dzięki podświetlanym i fluorescencyjnym elementom całkowicie zmieniły swój wygląd.
Partnerami relacji zdjęciowej ForumKwiatowe.pl z Europa Cup 2022 są:
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.