W jednej z francuskich kawiarni klienci płacą za kawę mniej, jeśli są uprzejmi dla obsługi.
Z własnego doświadczenia pewnie wiecie, że klienci nie zawsze są mili dla personelu kwiaciarni. Często zdarza się też, że próbują w sklepie odreagowywać swoje frustracje i niepowodzenia. Świat goni i coraz więcej ludzi ma różne problemy, dopada ich chandra i czasami czują się niedowartościowani. Czy jest to jednak wystarczający powód, aby ludzi ciężko pracujących za ladą źle traktować ?
Właściciel znajdującej się w Nicei kawiarni La Petite Syrah, wpadł na pewien pomysł: postanowił nauczyć klientów kultury i w tym celu na nowo wycenić serwowaną tam kawę. W cenniku uwzględnił więc… maniery okazywane barmanom. Różnice w cenach były znaczące!
Filiżankę dla gburów wyceniono aż na 7 Euro. Nieco mniej, bo 4,50 Euro zapłacą ci, którzy zamawiając kawę użyją słowa ‘poproszę’. Przeciętna cena rynkowa, czyli ok. 1,5 Euro, została zarezerwowana dla tych, którzy podczas zamówienia grzecznie przywitają się z obsługą.
Nowy cennik zdał egzamin. Klienci płacą za kawę mniej, jeśli są uprzejmi dla obsługi. Większość z nich zachowuje się uprzejmie wobec pracowników, a ci którzy nie okazują manier, nie protestują, gdy przychodzi im zapłacić dużo wyższy rachunek.
Czy tego typu praktyka nauczyłaby kultury klientów kwiaciarni? Można spróbować. Na tablicy (pomysł na zdjęciu ) napiszcie kredą ceny “od” np. 3 rodzajów kwiatów, które można kupić w Waszej kwiaciarni. Będzie to np. gerbera, róża i tulipan. Poniżej umieśćcie np. informację: “Ceny na bukiet z wystawy” – wystarczy postawić na wystawie piękny, gotowy bukiet lub 2-3 bukiety w jednej cenie.
Dalej, to już według własnego uznania:
1. Chcę ten bukiet z wystawy ….. 120 zł
2. Poproszę ten bukiet z wystawy ….. 100 zł
3. Dzień dobry, poproszę ten piękny bukiet z wystawy … 80 zł
Jak myślicie zadziała?
Warto zabawić się i spróbować. Czekamy na wasze opinie i… może zdjęcia z realizacji tego pomysłu?