Zachwycające i inspirujące targi Christmasworld to szansa dla międzynarodowej branży dekoracyjnej na poznanie nowych produktów i ciekawostek w przygotowaniu do najbardziej pracowitego i emocjonalnego okresu w całym roku. Christmasworld, jako wyjątek wśród targów dla sektora dóbr konsumpcyjnych, koncentruje się na doświadczeniu w punktach sprzedaży jako czynniku sukcesu. W wydarzeniu, będącym platformą biznesu i zamówień dla całej branży, będzie można wziąć udział od 24 do 28 stycznia 2020 roku. Na najpopularniejszych na świecie targach dekoracji sezonowych i świątecznych oczekujemy ok. 1000 wystawców.

Zmiany społeczne i transformacja cyfrowa prowadzą do modyfikacji zachowań konsumentów i powstawania nowych modeli biznesowych. Dzisiejszy „hybrydowy klient” chce wykorzystać zarówno świat offline, jak i online. Popytem cieszą się oferty usług, które są dla klienta wygodne, takie jak click & collect, a także coraz silniejszy czynnik empiryczny, który uatrakcyjnia zakupy i spędzanie czasu w punkcie sprzedaży. Wraz z postępującą urbanizacją stają się one ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Christmasworld pokazuje, jak stworzyć zachwycające doświadczenie.

Decydujący w przypadku dekoracji świątecznych jest pierwszorzędny wybór i kombinacja produktów, które mają odzwierciedlać aktualnego ducha czasu. Istotne są również efekty świetlne i merchandising wizualny, które intensyfikują i polepszają doświadczenie zakupowe w handlu w tradycyjnych sklepach i w centrach miast.

Dla klienta możliwość zobaczenia, przetestowania, powąchania, dotknięcia i degustacji produktów to bezkonkurencyjne zalety zakupów offline. Ponadto wymiany informacji w ramach ‘wspólnoty’, która ma coraz większe znaczenie dla młodego pokolenia, nie da się odtworzyć w internecie. W przyszłości sprzedaż będzie generowana poprzez doświadczenie zakupowe, a nie tylko poprzez sam produkt. Bycie częścią marki lub stylu życia to nowa zachęta do zakupów i właśnie dlatego Christmasworld oferuje inspirację inną niż pozostałe targi dóbr konsumpcyjnych. Christmasworld łączy emocje i biznes z magią prezentacji, aby wygenerować sukces biznesowy.

Eva Olbrich, Christmasworld Director, Messe Frankfurt Exhibition GmbH.

Od ręcznie dmuchanych szklanych bombek na choinki do ogromnych iluminacji w centrach handlowych i na ulicach miast – z taką ofertą produktów wystawcy mogą dotrzeć do nabywców z wszelkiego rodzaju kanałów sprzedaży detalicznej: od małych butików z upominkami do centrów handlowych, od marketów budowlanych i hobbystycznych do sklepów z meblami i wyposażeniem, od kwiaciarni do centrów ogrodniczych, a nawet do przedstawicieli władz lokalnych czy operatorów hoteli i specjalistów ds. marketingu wizualnego. Wszyscy oni poszukują inspiracji w okresie świąt Bożego Narodzenia!

Inspiracje: trendy, pokazy i kwiaty

Oprócz produktów prezentowanych przez wystawców program dodatkowych wydarzeń oferuje szereg świeżych pomysłów na skompletowanie asortymentu, który zachęci klientów do przeglądania i kupowania.

Projektanci Stilbüro bora.herke.palmisano przygotują przegląd trendów Christmasworld na lata 2020/21, które zostaną zaprezentowane pod hasłem „Family matters” (Sprawy rodzinne). W prezentacji twórcy zwrócą uwagę na pragnienie miejskiego, ale świadomego stylu życia w połączeniu ze zrównoważonym rozwojem. Obszar trendów w sali 11 jest najważniejszym źródłem inspiracji dla kolorów, materiałów i wzorów przyszłości.

„Decoration unlimited – Dark Ocean” (Dekoracja nieograniczona – Mroczny ocean), nowy specjalny pokaz 2Dezign, to mocna opowieść i zaskakujące doświadczenie w PoS. Pokaz obchodzi w tym roku swoją 10. rocznicę i odbędzie się w Galerii 1. Podczas niego zwiedzający zanurzą się w fascynującym świecie pełnym chropowatych elementów oceanicznych otoczonych imponującymi dekoracjami świątecznymi.

Ponadto „Retail BLVD” (Aleja detalu) w Galerii 0 zostanie rozszerzona o innowacyjne sklepy typu pop-up dla różnych kanałów sprzedaży detalicznej. Tam odwiedzający będą mogli dowiedzieć się, jak najlepiej dotrzeć do klientów, korzystając z doświadczenia, usług lub podejścia zorientowanego na wygodę.

Detaliści, którzy chcą urozmaicić swój asortyment świeżymi kwiatami i roślinami dekoracyjnymi, powinni udać się do segmentu produktów „Floradecora” w sali 8.0. Sekcja produktów „Christmas Delights”(Świąteczne przysmaki) stanie się centralnym elementem sali 12. Te szybko sprzedające się, spontanicznie kupowane artykuły oferują dodatkowy potencjał sprzedażowy. Nowością jest również to, że wykłady eksperckie i wycieczki z przewodnikiem będą się teraz odbywać w odpowiednich obszarach tematycznych pod wspólnym tytułem „Christmasworld Academy” (Akademia Christmasworld).

Marketing miejski

Program biznesowy „Premium” 27 stycznia 2020 r. to źródło przyszłościowych inspiracji dla ekspertów w dziedzinie koncepcji dekoracyjnych w sektorze handlu detalicznego i marketingu miejskiego. Tym razem głównym mówcą będzie Ibrahim Ibrahim, CEO Portland Design Associates z Londynu, który pokaże, że odnowa obszarów miejskich może być również jednym ze skutków ubocznych gwałtownych zmian w handlu detalicznym i wyjaśni możliwości, które otwierają się przed wszystkimi uczestnikami rynku. Wstęp jest bezpłatny i obejmuje ekskluzywne wycieczki z przewodnikiem do wybranych dostawców profesjonalnych koncepcji oświetleniowych oraz wręczenie nagrody dla „Najbardziej świątecznego miasta”. Już po raz szósty konkurs internetowy zorganizowany przez Christmasworld, Niemieckie Stowarzyszenie Marketingu Miejskiego (Bundesvereinigung für City- und Stadtmarketing e.V.) oraz magazyn branżowy „Public Marketing” zapewni jeszcze większą liczbę klientów w miastach i sklepach tradycyjnych w okresie adwentu. Głosowanie na stronie www.bestchristmascity.de rozpocznie się 1 listopada 2019 r.

Nieporównywalny miks produktów: nowa koncepcja Christmasworld

Wprowadzona w 2019 r. nowa koncepcja targów Christmasworld w salach 8, 9, 11 i 12 zostanie podtrzymana i udoskonalona w edycji 2020. Cele pozostają niezmienione: ułatwienie inspirowania się i zamawiania, czemu sprzyja możliwość obejścia dookoła całych targów na poziomach „0” i „Via”.

  • W sali 8.0 segment produktów „Dekoracje świątecznei sezonowe” uzupełniają „Kwiaciarnie i ogrody”, „Wstążkii pakowanie” oraz „Świece i zapachy”. Wśród wystawców są takie firmy jak Kaemingk B.V., Edelman B.V., Boltze Gruppe GmbH, Heembloemex Deco B.V., Sandra Rich GmbH czy Eurosand GmbH. Nowość: w segmencie produktów Floradecora ze świeżymi kwiatami i roślinami ozdobnymi będzie można zobaczyć unikalny element: najlepsze połączenia świeżych kwiatów i dekoracji sezonowych.
  • W centrum Galerii 0 znajduje się „Retail BLVD”, źródło pomysłów na przyciągnięcie klientów i skupisko sklepów typu pop-up.
  • Galeria 1 to idealna lokalizacja na sekcję „Decoration unlimited – Dark Ocean”. Specjalna prezentacja 2dezign, pełna przepychu i radości, jest świetnym źródłem inspiracji do storytellingu w PoS.
  • Sala 9.0 to „Merchandising wizualny i oświetlenie” oraz „Dekoracje świąteczne i sezonowe” z udziałem takich wystawców jak Blachere Illumination S.A.S., Fotodiastasi, Inge’s Christmas Decor GmbH, Globall Concept SA, Gnosjö, Konstsmide GmbH oraz Riffelmacher & Weinberger Christbaumschmuck-Fabrik GmbH & Co. KG. Program biznesowy premium będzie zlokalizowany w pobliskim pokoju „Room Symmetrie” w sali 8.1.
  • Sala 11.0 łączy dekoracje bożonarodzeniowe i sezonowe z asortymentem kwiaciarni i sklepów ogrodniczych, zaś elementem centralnym jest tu Christmasworld Trends 2020/21. To bogate źródło inspiracji! Wśród wystawców są Exotica Cor Mulder GmbH, Enzo de Gaspari, Gasper GmbH, IHR Ideal Home Range GmbH,Shishi AS, Fink GmbH & Co. KG, Lightmakers B.V. Light & Living i Räder GmbH.
  • W sali 12.0 zwiedzający znajdą „Dekoracje świątecznei sezonowe” oraz popularną sztukę ludową z Gór Rudawskich. W tej części swoje produkty pokażą Koopman International B.V., GILDE HANDWERK Macrander GmbH & Co. KG, Hoff- Interieur GmbH & Co. KG, Due Esse Christmas srl, Christmas Inspirations BV i G. Wurm GmbH + Co. KG.Nowość: segment „Christmas Delights” z sezonowymi słodyczami i upominkami kulinarnymi jest centralnym elementem sali 12.0.
  • W sali 12.1 odbędzie się „Christmasworld International Sourcing”, czyli indywidualne prezentacje i pokazy wystawców z Egiptu, Chin, Hongkongu, Indii, Japonii, Filipin, Sri Lanki, Korei Południowej, Tajwanu, Tajlandii, Ukrainy i Wietnamu w pawilonach poszczególnych krajów. Obejmują one wszystkie segmenty produktów, od asortymentu kwiaciarni, poprzez dekoracje sezonowe i produkty bożonarodzeniowe, aż po oświetlenie.
O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl