Targi Special days to jedna z najważniejszych imprez branży kwiatowej w kraju. Jej założeniem było – jak przypuszczamy obserwując wystawców – pokazanie szerokiego spektrum firm operujących na tym rynku. Były więc stoiska szkół florystycznych, firm szkoleniowych, Stowarzyszenia Florystów Polskich, SITO, niektórych wydawnictw branżowych i innych z szeroko rozumianego grona...
Targi Special days to jedna z najważniejszych imprez branży kwiatowej w kraju. Jej założeniem było – jak przypuszczamy obserwując wystawców – pokazanie szerokiego spektrum firm operujących na tym rynku. Były więc stoiska szkół florystycznych, firm szkoleniowych, Stowarzyszenia Florystów Polskich, SITO, niektórych wydawnictw branżowych i innych z szeroko rozumianego grona firm związanych z kwiatową branżą. Zaprezentowano na nich sztuczne i żywe kwiaty, świece, artykuły dekoracyjne, dodatki florystyczne czy upominki. Była też cała strefa inspiracji, gdzie widoczny był mocno segment firm eventowych.
Czy ta struktura wystawców się sprawdza? Widzimy ją od kilku lat. W tym roku została jeszcze bardziej rozbudowana o wspomniane wyżej firmy eventowe. Słyszymy jednak opinie, że odwiedzającym brakuje stoisk z kwiatami żywymi, w tym doniczkowymi. W tym roku były tylko dwie takie firmy. Czy nasi krajowi producenci nie widzą potencjału w takiej imprezie?
Odwiedzający Targi goście chętnie gromadzili się w strefie pokazów, a stoiska – jak czytamy w mediach społecznościowych – przebiegli w 15 minut. “Nowa–stara” hala numer 2 naszym zdaniem nie dawała już takich możliwości ekspozycyjnych, jak chociażby hale 5 i 5A, w których impreza miała miejsce w zeszłym roku. W nich zlokalizowane zostały, połączone po raz pierwszy z targami Special Days, targi wnętrz Home Deco. (Zapraszamy do galerii zdjęć tutaj: Targi Home Decor) Niestety, oferta prezentujących się tam firm często była poza zasięgiem przeciętnego florysty (gdy np. minimalne zamówienie jest na kwotę 5 000 Euro). Odwiedzając tę część targów wiedzieliśmy jednak sporo przyglądających się stoiskom florystów.
Pokazy i prezentacje to niewątpliwie mocna strona targów Special Days. Przez cztery dni w niewielkich odstępach czasu mogliśmy widzieć na scenie zmieniające się dekoracje i oczywiście kolejnych florystów. Sporo prac, sporo nazwisk, w tym też całkiem nowych. Niektórzy z nich znaleźli sposób na to, aby się jednak wyróżnić w tym maratonie inspiracji.
Widzieliśmy na scenie Monikę Bębenek z Kwitnących Horyzontów z jej seminaryjną formą przedstawiania prac i nowych florystycznych twarzy jej uczniów. Z pewnością wielu zaciekawiła prezentacja ekipy Kwiaty i Miut, gdzie sięgnięto po minimalizm w prezentowanej pracy i sporą dawkę narracji. Niewątpliwy sukces odnotowało trio Katarzyna Rduch, Małgorzata Szwagiel i Zbyszek Dziwulski – absolutni debiutanci na tej scenie. Zaprezentowali swoje prace w barwach firmy VHV Flowers and Greens ogólnopolskiego dostawcy kwiatów. Trudno nie wspomnieć też tutaj o weteranach poznańskiej sceny, takich jak Katarzyna Greta Szymkowiak, Edyta Chruściel, Anna Smolińska-Wieczorkiewicz czy Zygmunt Sieradzan. Ich prace na scenie zawsze ogląda się z przyjemnością. W ostatni dzień targów na scenie zobaczyliśmy też team związany z zespołem szkół Medyk w Jaworze pod przewodnictwem Maćka Krzusa. Należą się mu oklaski za atmosferę, jaką stworzył przekształcając pokaz w prawdziwy spektakl. To oczywiście ciągle nie wszyscy, którzy wystąpili na dużej scenie. Pełną ich listę mogliście znaleźć w programie, a najlepiej zobaczyć na żywo..
Ciekawą formą komunikacji, która jest nam szczególnie bliska były seminaria i warsztaty. Zainteresowani tą formą przekazu okupowali strefę pokazową. Niewątpliwą gwiazdą był Andrzej Dąbrowski, który próbował wraz z zaproszonymi gośćmi zmierzyć się z ważnymi dla branży tematami przesyłek kwiatowych czy działań rynków rolnych – giełd kwiatowych.
Niestety nie znamy jeszcze oficjalnych danych liczbowych dotyczących gości odwiedzających Targi. Organizatorzy mają sporo danych do przetworzenia i dlatego musimy jeszcze poczekać. Nieoficjalnie wiemy, że liczba odwiedzających była podobna do poprzedniej edycji targów.
Wielu z was zada sobie z pewnością pytanie czy warto odwiedzać – uczestniczyć w tego typu wydarzeniach. Nie mają co do tego wątpliwości debiutanci, którzy spróbowali zaistnieć na tego typu imprezie. Nie mają też wątpliwości zaangażowani w strefie pokazowej floryści i ich asystenci. To całkiem spora grupa, która na targach nie tylko wspólnie pracowała, ale wspierała się, warsztatowała jak również w rozrywkowy sposób spędzała czas po targach 😉 Zrodzone w ten sposób znajomości i przyjaźnie z pewnością zaowocują kolejnymi kwiatowymi projektami. Jak jednak odebrali te imprezę odwiedzający? Jak oceniają targi wystawcy? Czy wyłożone środki i poświęcony czas zaowocował nowymi wyzwaniami, kontraktami czy kolejną sprzedażą? Tego nie wiemy, ale mamy nadzieję, że był to dla odwiedzających czas kwiatowych inspiracji, spotkań w realu i rozmów o branży. Naszym zdaniem zawsze warto być na takiej imprezie i zobaczyć to na żywo. Dla tych, którzy nie dojechali mamy sporą galerię zdjęć z tego kwiatowego, poznańskiego wydarzenia:
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.