W czasach wirtualnej rzeczywistości i coraz bardziej scyfryzowanym świecie zaczynamy dostrzegać, że liczy się rodzina, społeczność i prawdziwi ludzie. Czujemy potrzebę bliskości i poczucia przynależności. Wspólna zabawa, świętowanie i dzielenie się szczęśliwymi chwilami są dziś dla nas ważniejsze niż kiedykolwiek. Tendencja ta nie uszła uwadze twórców targów Christmasworld, które...
W czasach wirtualnej rzeczywistości i coraz bardziej scyfryzowanym świecie zaczynamy dostrzegać, że liczy się rodzina, społeczność i prawdziwi ludzie. Czujemy potrzebę bliskości i poczucia przynależności. Wspólna zabawa, świętowanie i dzielenie się szczęśliwymi chwilami są dziś dla nas ważniejsze niż kiedykolwiek. Tendencja ta nie uszła uwadze twórców targów Christmasworld, które już wkrótce będą miały miejsce we Frankfurcie nad Menem (24–28 stycznia). Edycja ta otrzymała więc tytuł nawiązujący do wspomnianych wartości, który brzmi: Family Matters (“Sprawy rodzinne”).
Targi Christmasworld to impreza obowiązkowa dla ludzi z branży dekoratorskiej. To miejsce, w którym można zaczerpnąć inspiracji, zapoznać się z ofertą producentów na sezon świąteczny 2020/21 i przyglądnąć się towarom, które w sprzedaży detalicznej znajdą się dopiero po kilku miesiącach. Dowiemy się jakie kolory, materiały i wzory nadchodzą, jakie pozostaną i które odchodzą. Jest to wiec okazja, by lepiej poznać obowiązujące trendy w designie. W gromadzeniu tych informacji wyręczają nas projektanci ze Stilbüro bora.herke.palmisano, którzy obserwują aktualne trendy w modzie, społeczeństwie, architekturze wnętrz i na tej podstawie – specjalnie dla Christmasworld – opracowują swoją prognozę. Otrzymujemy od nich gotowe style i schematy kolorystyczne, które obowiązywać będą w kolejnym sezonie (20/21). Warto się z nimi zapoznać już dziś i wiedzieć co będzie przeważało w ofercie produktów dekoracyjnych oraz co będzie się podobało klientom detalicznym.
Trendy dekoracyjne 2020/21
Designerzy wzięli pod uwagę wspomniane na wstępie wartości – takie jak bliskość, rodzina, poczucie wspólnoty z innymi, chęć dzielenia się – i przygotowali trzy style, które nazwano: Green Ritual, Silken Party i Happy Get Together („Zielony rytuał”, „Jedwabna impreza” i „Wesołe spotkanie”). Według Annetty Palmisano, jednej z twórców wymienionych styli, w dzisiejszych czasach rośnie w nas poczucie odpowiedzialności i pragnienie prowadzenia bardziej ekologicznego sposobu życia – Przejawia się to w sposobie, w jaki organizujemy nasze święta: jako uroczyste spotkania, w których zbiorowe dobre samopoczucie jest priorytetem. Niezależnie od tego, czy jest to okazja osobista, czy inne święto, organizujemy je z wielką miłością i wysiłkiem, aby mieć pewność, że spędzimy wspólnie radosny i przyjemny czas. W ten sposób tworzymy cenne chwile, które wzmacniają nasze relacje międzyludzkie ” – mówi projektantka.
Green Ritual – styl inspirowany naturą
Ten prosty, niemal minimalistyczny styl nawiązuje do tematu świadomej rezygnacji z rzeczy, jako reakcji na panującą przez wiele lat kulturę marnotrawstwa. „Zielony rytuał” to spokojne, naturalne, roślinne kolory w dwóch wyraźnie odrębnych tonacjach. W jednej dominują jasne i stonowane odcienie, takie jak szary, taupe i piaskowy, a także jasna, paprociowa zieleń i kolor czerwonawo-brązowy. Z drugiej strony mamy tajemniczy, wegetatywny świat o ciemnych kolorach, z głębokimi odcieniami czerwonych i ciemnych liści, które przywodzą jesienne skojarzenia.
Oprócz nastrojowego / świątecznego wyglądu ozdób choinkowych, ten styl nadaje się również do lekkiej i wiosennej interpretacji – mówi Palmisano. Stonowanej kolorystyce przeciwstawiają się eksperymentalne i kreatywne pomysły, techniki i materiały. Kwiaty i liście obrabiane w szkle i papierze, malowane rośliny, fotograficzne eksperymenty, efekty akwareli, nieregularne i plamiste wzory, a także surowe i szorstkie w dotyku powierzchnie. Wiele wzorów ma głębokie tło. Z kolei takie materiały jak glina i szkło połączone z jasnym drewnem w prostych, funkcjonalnych kształtach tworzą nowoczesny klimat.
Silken Party – styl inspirowany innowacyjnymi kreacjami modowymi i stworzony przy użyciu technologii laserowej.
Wzory eleganckiego i zmysłowego świata Silken Party charakteryzują się miękkimi, organicznymi kształtami. Niezwykłe kwiaty i płatki mogą być źródłem inspiracji, która świetnie zaprezentuje się na weselach i letnich uroczystościach.
„Jedwabna impreza” prezentuje zrównoważoną paletę barw: z jednej strony mamy pastelową kolorystykę, w której miękkie, kremowe odcienie łączą się ze świeżymi i kobiecymi akcentami, a z drugiej strony mamy eleganckie kolory w ciepłych odcieniach. Materiały i ozdoby są delikatne i kobiece. Nowoczesne draperie, miękkie i lejące materiały dają przytulny efekt. Szkło i tkaniny, takie jak jedwab i organza, wydają się cienkie, półprzezroczyste i subtelne. Wygląd uzupełniają błyszczące, wyjątkowo gładkie powierzchnie, wysokiej jakości wykończenia oraz dyskretnie migoczące i delikatnie błyszczące akcenty. Metaliczny lub jedwabisty połysk doskonale współgra w połączeiu z aksamitnym matem.
Happy Get-Together – styl inspirowany nowym miejskim stylem życia, z naciskiem na recykling
W tym typowo miejskim stylu chodzi o to, by miasta były bardziej przyjazne do życia, a granice między klasycznymi kategoriami (takimi jak twoje/moje, prywatne/publiczne i miasto/wieś) stały się łagodne, wręcz zatarte.
Paleta świeżych, apetycznych i mlecznych kolorów przypomina świeżo wyciskane cytryny, limonki i miętową lemoniadę, a także zboże i słomę. W ciepłym spektrum kolorów dominuje żywy, pomarańczowy kolor wosku i bardziej stonowane kolory z recyklingu, takie jak butelkowa zieleń i melanże, plamiste mieszanki kolorów powstałe w wyniku procesów kompozytowych. Koncepcja „Second Life” przenika cały świat produktów, począwszy od tych z recyclingu, a projektanci opracowują zaskakujące pomysły na nowe kształty, tekstury i materiały, takie jak PET i papier. Charakterystyczne dla tego stylu są niekonwencjonalne pomysły oraz ręczne techniki wykonania, takie jak: tkanie, nawijanie, wiązanie i łączenie warstw.
Podczas targów Christmasworld będzie można uzupełnić swoją wiedzę o trendach biorąc udział w wykładach na temat aktualnych trendów w modzie i wzornictwie produktowym. Wykłady będą odbywały się codziennie podczas targów – od 24 do 27 stycznia 2020 r. o godzinie 11.00 i 13.00 oraz 28 stycznia 2020 r. o godzinie 12.00. Odwiedzający będą mogli również bezpłatnie otrzymać karty trendów – aby mieć pod ręką wszystkie odpowiednie kolory, kształty, materiały i wzory. Karty dostępne będą na stoisku informacyjnym Christmasworld Trends w hali 11.0, C 40.
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.