Do końca roku zostało jeszcze kilka miesięcy, a my już znamy trendy na rok następny! O tym co będzie modne w 2021 roku można dowiedzieć się na stronach Biura Kwiatów Holandia, które już szósty rok z rzędu prezentuje prognozy stylistyczne dla branży kwiaciarskiej. O tym, na ile te przewidywania...
Do końca roku zostało jeszcze kilka miesięcy, a my już znamy trendy na rok następny! O tym co będzie modne w 2021 roku można dowiedzieć się na stronach Biura Kwiatów Holandia, które już szósty rok z rzędu prezentuje prognozy stylistyczne dla branży kwiaciarskiej. O tym, na ile te przewidywania się sprawdzą dowiemy się za kilkanaście miesięcy, ale już dzisiaj warto wiedzieć co – według ekspertów – potencjalnie może się podobać klientom.
Prognozy dotyczące przyszłych trendów powstają na bazie obserwacji tego co jest modne w chwili obecnej oraz jakie wydarzenia mają miejsce na świecie. Połączenie tych faktów, ich wnikliwa obserwacja i analiza pozwalają przewidzieć kierunek rozwoju naszych gustów i upodobań. Na tej podstawie, już na początku bieżącego roku zidentyfikowano cztery trendy stylistyczne na rok 2021. Był to czas poprzedzający kryzys wywołany rozprzestrzenianiem się koronawirusa, nie trudno się więc domyślić, że prognozy te wymagały korekty. Eksperci musieli wziąć pod uwagę to, jak będzie wyglądać świat i jakie nastroje będą nam towarzyszyć w trakcie pandemii lub – miejmy nadzieję – po jej zakończeniu. W efekcie udało im się opisać cztery trendy, które mają się rozwinąć w 2021 r.
Czy warto interesować się trendami opisanymi przez zagranicznych specjalistów?
Każdy florysta, który prowadzi własny biznes zna mniej więcej gusta swoich klientów. Wie jakie produkty może sprzedać w swojej kwiaciarni, a z którymi może mieć problem. Wpływa na to min. lokalizacja firmy, jej specjalizacja, strategia ceny, rodzaj klienta jaki ją odwiedza. Wydawałoby się, że trendy opisane przez zagranicznych ekspertów nie mają większego wpływu na działalność polskiej kwiaciarni. Czy jednak na pewno tak jest? Rzeczywiście, w miejscach, gdzie klient jest starszy i/lub mocno związany z tradycją wszelkie nowinki z zagranicznych rynków mogą mieć mniejsze znaczenie. Żyjemy jednak w czasach globalizacji, a to oznacza, że wszyscy podlegamy tym samym wpływom. Na całym świecie oglądamy te same filmy i seriale, kupujemy produkty tych samych marek, wszyscy nosimy ubrania szyte są w azjatyckich szwalniach. Wielkie firmy działające globalnie wpływają na nasz gust oferując nam produkty o konkretnych cechach. Nie wspominając już o internecie i mediach społecznościowych, które pozwalają nam z łatwością obserwować cały świat. Nawet nie zdajemy sobie sprawy jak duży ma to wpływ na nasze upodobania. W psychologii znana jest zasada, że lubimy to, co jest nam znane, z czym często się spotykamy.
Jaki to ma wpływ na kwiaciarnię działającą w przeciętnej polskiej miejscowości?
Każda kwiaciarnia musi się gdzieś zaopatrywać w towar i nie są to tylko kwiaty. Są to także wszelkiego rodzaju artykuły dekoracyjne. W ogromnej mierze pochodzą one z fabryk w Chinach, gdzie produkuje się je na zlecenie zachodnich firm. Te z kolei określają wzornictwo, które ich zdaniem będzie się dobrze sprzedawać w kolejnych miesiącach. Opracowanie wzorów, zbieranie zamówień od hurtowników, produkcja, wreszcie dystrybucja, która zaczyna się w Chinach a kończy w polskiej kwiaciarni to procesy, które trwają co najmniej kilka miesięcy. Skąd wiadomo, czy produkt, który wymyślono dzisiaj sprzeda się na Gwiazdkę w przyszłym roku? W tym miejscu do akcji wkraczają specjaliści od trendów. To na nich spoczywa trudne zadanie polegające na przewidywaniu ludzkich zachowań, emocji i upodobań, które wpłyną na kształt przyszłych trendów. Ich analizy, oparte na wielu różnych czynnikach, są dla producentów kluczem do projektowania produktów dekoracyjnych.
Trendy wyznaczone przez ekspertów są przydatne dla producentów, ale na tym nie kończy się ich rola. Są one prezentowane w atrakcyjnych materiałach prasowych, które publikowane są w mediach krajowych i zagranicznych. Media wykorzystują je do prezentowania konsumentom kwiatów, roślin i aranżacji stworzonych w oparciu o te właśnie trendy. Firmy współpracują też z influencerami, którzy pokazują swoim fanom co jest modne. W ten sposób, krok po kroku, buduje się pozytywną atmosferę wokół nowych produktów zaprojektowanych zgodnie z przewidywanymi trendami. Działania te są raz bardziej skuteczne, a innym razem mniej. Nie ma to jednak znaczenia, ponieważ prędzej czy później florysta i tak zaopatrzy się w modne donice i inne bibeloty, czy nawet w rośliny, które wskazano w prognozach. Dlatego, że mu się spodobają? Też. Głównie jednak dlatego, że te właśnie produkty zobaczy na targach branżowych i w pobliskiej hurtowni.
Trendy zawsze idą z duchem czasu
Indywidualizm i szacunek dla natury to dwa ważne tematy, które tworzą ducha obecnych czasów. Ludzie uważają się za centrum swojego własnego wszechświata, dlatego poszukują hiper-osobistych marek. Troska o środowisko to drugi czynnik, który staje się bardzo ważny dla coraz większej grupy osób. Dlatego pożądane są produkty, które mogą pochwalić się dobrą historią, jeśli chodzi o produkcję zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju. Zauważono też ciekawe współistnienie wspomnianej już indywidualistycznej tendencji, z chęcią wspólnego rozwiązywania problemów społecznych i klimatycznych. Z kolei koronawirus spowodował przyspieszenie rozwoju rozwiązań cyfrowych i intensywniejsze penetrowanie zasobów internetowych, a z drugiej strony większe skupienie się na rodzinie i przyjaciołach, na własnym domu i najbliższym otoczeniu.
Wreszcie: jakie trendy przewidziano na 2021 rok?
Wytypowano cztery trendy. Pierwszy z nich to “Human Touch”, który jest odpowiedzią na niepokoje związane z rozwojem technologii i kryzysem klimatycznym. W dzisiejszych czasach bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy życzliwości, poczucia bliskości z innymi, bycia rozpoznawalnymi. Odnosi się to również do produktów i marek. Są to podstawowe pojęcia związane ze stylem „Human Touch”.
Kolejnym stylem jest “Balanced Biotop”. Chcemy uczynić świat lepszym i osiągnąć utraconą równowagę. Natura nie chce być dłużej ignorowana, liczy się zieleń i zrównoważony rozwój. Firmy, również te z branży kwiatowej, mogą się wyróżnić wnosząc swój pozytywny wkład w ochronę środowiska naturalnego. Takie przesłanie leży u podstaw tego stylu.
“Recentered Stage” to kolejny styl na 2021 rok. W szybko zmieniającym się świecie chcemy być zauważeni, a kontrasty między ludźmi stają się coraz silniejsze. Każdy ma swój własny system wartości i tego również oczekujemy od firm i marek. Coraz ważniejsza więc jest dla nas historia, która stoi za każdym produktem, również w branży kwiatowej.
“Crazy Illusions” to przyjemność, wolność i przestrzeń. Tradycja ustępuje nowym technologicznym możliwościom, a my zyskujemy świeże spojrzenie na rzeczywistość. Wszystkie te innowacje sprawiają, że wymagający konsumenci szybko męczą się tradycyjnymi produktami i markami. W rezultacie ludzie – a zwłaszcza młodzi ludzie – szukają alternatyw, które muszą odpowiadać ich zindywidualizowanym potrzebom i być dostępne natychmiast.
Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl
Informujemy, iż w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania naszego serwisu internetowego korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Dalsze korzystanie z tej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że zgadzasz się na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej na stronie: Polityka prywatności
Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić treści dopasowane do Państwa preferencji. Wśród plików cookie są takie, które są niezbędne do działania podstawowych funkcji naszej strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystają Państwo z tej witryny. Pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce użytkownika tej strony tylko za jego zgodą i można nimi zarządzać stosując poniższe ustawienia.
Pliki cookie absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Pozostałe pliki cookie to te, które nie zostały zaklasyfikowane do innej kategorii.
Cookie
Duration
Description
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minutes
Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika.
_hjTLDTest
session
Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Cookie
Duration
Description
__gads
1 year 24 days
This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites.
__utmz
6 months
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny.
fr
3 months
Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam.Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka.
GoogleAdServingTest
session
Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi.
IDE
1 year 24 days
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
test_cookie
15 minutes
This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Statystyczne pliki cookie gromadzą anonimowe informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję ze stroną internetową.
Cookie
Duration
Description
__utma
2 years
Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics.
__utmb
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
session
Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika.
__utmt
10 minutes
Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate"
_ga
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors.
_gat
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
_gid
1 day
Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej.
_hjFirstSeen
30 minutes
This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions.
_hjid
1 year
This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minutes
Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny.
YSC
session
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.