Małgorzata Antonik
Florystka, od 2003 r właścicielka Firmy Margarett Design. Z wykształcenia plastyk. Pasjonatka piękna, natury i sztuki. Specjalizuje się we florystycznych aranżacjach wnętrz i florystyce ślubnej. Odwiedź jejstronę na Facebooku
Branża ślubna… szeroko pojęta, to wielka przestrzeń, w której porusza się wiele firm. Firm różnych, z pozoru do siebie niepodobnych i nie mających ze sobą nic wspólnego… a może jednak???
Podobieństw jest wiele, wiele jest również problemów: walka o klienta, konkurencja, coraz trudniejszy rynek, kryzys. Każda z firm, która ma cokolwiek wspólnego z branżą ślubną walczy na swój sposób. Inne dylematy ma firma sprzedająca garnitury, jeszcze inne firma produkująca bieliznę. Również cukiernik, dj, fryzjer czy kosmetyczka walczą na tym rynku zastanawiając się jak poszerzyć grono swoich klientów. Konkurencja jest ogromna, klient coraz bardziej wymagający.
W mojej głowie zaczął tworzyć się plan… plan stworzenia miejsca, które pomoże branży ślubnej, ale i klientom… Plan wyjścia im naprzeciw nie odbierając przy tym przyjemności przeżywania szaleństwa przedślubnego.
Konsultant ślubny – świetna instytucja załatwiająca wszystko globalnie za Państwa Młodych… – czy Młodzi są na to gotowi? Niewielu – większość chce sama… taką mamy mentalność, chcemy dotknąć, sprawdzić, zobaczyć, szukać, dokonywać wyborów. Firmy natomiast coraz częściej robią wszystko, np. restauracje robiące dekorację kwiatowe (w cenie) Państwo Młodzi z każdej strony dostają propozycję pomocy, wyręczenia ich, załatwienia czegoś za nich, wybierania za nich… Czy oni tego chcą? Nie oni chcą przejść przez to sami. Są oczywiście wyjątki, pary często przebywające za granicą, albo ci zapracowani i pędzący w naszym zwariowanym świecie oni oddają całość organizacji specjalistom.
Ja zastanowiłam się i skupiłam na tych pierwszych. Jak połączyć ich zadowolenie i lokalną działalność firm mających ścisły związek z branżą ślubną? Postanowiłam ich połączyć. Wspólnie z właścicielką modnej i prestiżowej restauracji postanowiłyśmy zadziałać. Zwróciłyśmy się do lokalnych przedsiębiorców, ludzi których znamy, których prace obserwujemy i cenimy. Firmy które są solidne i godne polecenia. Zaproponowałyśmy stworzenie Centrum Doradców Ślubnych… firm ,które służą radą i pomocą każdej parze młodej która się do nas zgłosi. Każdy poleca każdego, wszyscy działamy na wspólny sukces. Para młoda dostaje listę dobrych, solidnych, lokalnych firm z branży ślubnej, które będąc w naszej grupie oferują ciekawe rabaty bądź gratisy… Każdy z nas robi to, co zawsze ale przy okazji poleca inne, zaprzyjaźnione firmy i może również liczyć na wzajemność. Tak więc Panna Młoda kupująca suknię w “naszym” salonie dostanie informacje o mnie jako florystyce, dobrej cukierni albo dobrym hotelu oferującym noclegi dla gości w dobrej cenie… itd itd. Nie odbieramy im przyjemności załatwiania wszystkiego samodzielnie… pokazujemy im tylko najlepszą, sprawdzoną drogę, dobre, solidne firmy za których prace ręczymy.
Kolejna inicjatywa która pokazuje, że trzeba się łączyć i działać wspólnie, bo w grupie tkwi siła. Branże pozornie różne mogą działać wspólnie. Oczywiście sam pomysł stworzenia takiego Centrum to za mało..trzeba było zrobić imprezę 😉 Zaprosiłyśmy wszystkie firmy które zgodziły się na współpracę i zorganizowałyśmy warsztaty dla młodych par Wedding Show. Każdy zorganizował stoisko, zaprezentował swoje usługi ale nie w klimacie targów, a warsztatów. Bezpośredni, swobodny kontakt z klientem, rozmowy przy kawie, degustacje, żarty i luźna atmosfera. Można było smakować, przymierzać, dotykać… każda para otrzymywała odpowiedźi na najbardziej dziwne pytania i nie czuła się skrępowana…
Z naszego ogródka moja prezentacja nie polegała na stworzeniu typowego stoiska. Udekorowałam dwa stoły nowoczesny i romantyczny, na którym pokazane zostały ciekawe dania weselne i pełne nakrycie. Bukiety krążyły po sali w rękach modelek, które co jakiś czas prezentowały inne suknie. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie zrobiła czegoś niestandardowego – tym razem była to suknia z udrapowanego materiału, kwiatów i cytryn…
Polecam każdemu takie rozwiązanie jak łączenie lokalnych biznesów. Może się okazać, że macie wokół siebie fantastycznych ludzi, z którymi można stworzyć coś wyjątkowego…
Florystka, od 2003 r właścicielka Firmy Margarett Design. Z wykształcenia plastyk. Pasjonatka piękna, natury i sztuki. Specjalizuje się we florystycznych aranżacjach wnętrz i florystyce ślubnej. Odwiedź jejstronę na Facebooku
portal polskich florystów
Publikujemy relacje z imprez branżowych, w tym wiele zdjęć aranżacji florystycznych. Znajdziesz tu artykuły o florystyce - inspiracje, porady, najnowsze informacje branżowe. ForumKwiatowe.pl to portal florystyczny, dla osób związanych profesjonalnie z tą branżą.
Jeśli spodobała Ci się ta strona i również chcesz publikować tutaj swoje artykuły, to zapraszamy! Skontaktuj się z nami. Więcej informacji znajdziesz na stronie O autorach.
KONTAKT: info@forumkwiatowe.pl
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Plik cookie jest zapisujący zgodę użytkownika na pliki cookie w kategorii „Reklama”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minutes | Ten plik cookie służy do wykrywania pierwszej sesji odsłon użytkownika. |
_hjTLDTest | session | Jest używany podczas uruchamiania skryptu Hotjar. Ma to na celu umożliwienie, by pliki cookie (w stosownych przypadkach) mogły być wykorzystywane także przez subdomeny. Po tym sprawdzeniu plik cookie jest usuwany. |
wordpress_297b6096ef533871658d3590472f9c61 | past | Przypomnienie sesji |
wordpress_logged_in_297b6096ef533871658d3590472f9c61 | past | Ciasteczko wykorzystywane przez system WordPress w celu zapamiętania ustawień panelu administracyjnego |
wordpress_sec_297b6096ef533871658d3590472f9c61 | past | Ciasteczko wykorzystywane przez system WordPress w celu zapamiętania ustawień panelu administracyjnego. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__gads | 1 year 24 days | This cookie is set by Google and stored under the name dounleclick.com. This cookie is used to track how many times users see a particular advert which helps in measuring the success of the campaign and calculate the revenue generated by the campaign. These cookies can only be read from the domain that it is set on so it will not track any data while browsing through another sites. |
__utmz | 6 months | Plik cookie ustawiany przez Google Analytics służący do przechowywania źródła ruchu lub kampanii, przez którą odwiedzający dotarł do witryny. |
fr | 3 months | Plik cookie wykorzystywany w reklamach na Facebooku, stosowany do wyświetlania, pomiaru skuteczności i poprawy adekwatności reklam. Śledzi również zachowanie użytkownika w Internecie na stronach, które mają piksel Facebooka lub wtyczkę społecznościową Facebooka. |
GoogleAdServingTest | session | Służy do rejestrowania, jakie reklamy zostały wyświetlone użytkownikowi. |
IDE | 1 year 24 days | Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile. |
test_cookie | 15 minutes | This cookie is set by doubleclick.net. The purpose of the cookie is to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__utma | 2 years | Służy do rozróżniania użytkowników i sesji. Plik cookie jest tworzony po uruchomieniu biblioteki javascript i nie istnieją istniejące pliki cookie __utma. Plik cookie jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są przesyłane do Google Analytics. |
__utmb | 30 minutes | The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmc | session | Plik cookie ustawiany przez Google Analytics i jest usuwany, gdy użytkownik zamyka przeglądarkę. Nie używane w ga.js. Ustawiony dla współdziałania z urchin.js. Historycznie ten plik cookie działał w połączeniu z plikiem cookie __utmb w celu ustalenia nowej sesji / odwiedzin użytkownika. |
__utmt | 10 minutes | Plik używany do działania Google Analytics "throttle request rate" |
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors. |
_gat | 1 minute | This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites. |
_gid | 1 day | Plik cookie instalowany przez Google Analytics. Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna. Gromadzone dane obejmują liczbę odwiedzających, źródło, z którego pochodzą, oraz odwiedzone strony w formie anonimowej. |
_hjFirstSeen | 30 minutes | This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions. |
_hjid | 1 year | This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minutes | Plik cookie, którego celem jest informowanie Hotjar o tym, czy odwiedzający jest objęty próbkowaniem danych określonym przez limit odsłon tej witryny. |
YSC | session | This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos. |