Walentynki już dzisiaj, a co będzie jutro? Już niedługo nadejdzie wiosna – pora odrodzenia, czyszczenia starego i robienia miejsca na nowe. Nowy sezon. Może uda się ją przyciągnąć szybciej, jeśli już teraz zabierzemy się za wiosenne porządki? Okres powalentynkowy to dobry moment na uporządkowanie marketingu: profilu na Facebooku, Instagramie, blogu, stronie internetowej i w każdym miejscu, w którym publikujesz informacje o tym co robisz. Po takim sprzątaniu z przyjemnością zaplanujesz swoje kolejne kroki.

Odśwież swoje strony

Nowy sezon, święto lub inna okazja może oznaczać, że niektóre nasze treści są nieaktualne. Przejrzyj swoją stronę internetową i profile w mediach społecznościowych i sprawdź czy wszystkie podane tam informacje są aktualne. Czasami po okazjonalnych lub sezonowych promocjach i rabatach pozostają niepotrzebne daty, nieaktualne linki czy informacje kontaktowe, o których usunięciu nie każdy pamięta. Po prostu ściągnij je i zrób miejsce na kolejne treści.

Poproś o recenzje

Zdecydowana większość osób regularnie czyta opinie online – na profilu społecznościowym, w Google. Posiadanie aktualnych recenzji to jeden z najlepszych sposobów na przyciągnięcie ludzi do Twojego biznesu. Zwróć się do swoich obserwujących w mediach społecznościowych lub wyślij e-maile do klientów prosząc o opinię. Jest to normalna praktyka i jeśli jeszcze tego nie robisz, to musisz to zmienić!

Wprowadź coś nowego

Wiosna to świetny czas na wypróbowanie jakiegoś nowego narzędzia marketingowego, programu, albo stworzenia listy mailingowej, jeśli jej jeszcze nie masz. Możesz też wymyślić nowy rodzaj treści na post lub coś, zacząć publikować filmy w mediach społecznościowych. Możesz także odświeżyć logo swojej firmy, zmienić wygląd wizytówek, wprowadzić nową czcionkę i kolory. Jest wiele zmian, których można dokonać i które czekają na Twój ruch – wystarczy tylko spojrzeć na swój wizerunek świeżym okiem, a najlepiej okiem klienta.

Zaplanuj swoje posty i nie tylko

Zastanów się jakie cele chcesz zrealizować, jakie promocje wprowadzić, jak zamierzasz prowadzić komunikację z klientami. Zaplanuj swoje działania marketingowe na najbliższy miesiąc, a najlepiej jeszcze dalej do przodu. Wkrótce Dzień Kobiet, ale w kalendarzu jest miejsce na kampanie wielkanocne i na Dzień Matki itd. Wiedząc co będziesz sprzedawać już teraz zrób plan publikacji postów – część z nich możesz stworzyć już teraz, a nawet zaplanować do automatycznej publikacji we właściwym czasie. Taka organizacja spowoduje oszczędność czasu i ściągnie z głowy codzienny wysiłek wymyślania nowych treści.

Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci nabrać świeżej energii, która będzie tak bardzo potrzebna już wkrótce – na Dzień Matki!

O autorze

Forum Kwiatowe

Dostarczamy treści dla florystów, właścicieli kwiaciarń i freelancerów. Masz coś do powiedzenia o florystyce i chcesz się tym podzielić z innymi miłośnikami kwiatów? Dowiedz się jak dołączyć do grona autorów. O autorach forumkwiatowe.pl